LUSH Squeaky Green

Squeaky Green från LUSH är en solid schampokaka med innehåll av rosmarin, nässlor, kamomill och pepparmynta. Squeaky Green sägs vara bra för dom som har problem med torr eller irriterad hårbotten eller dom som har mjäll. Jag köpte den nästan enbart för att den har förebyggande egenskaper, och för att den verkade vara snäll mot håret utan att torka ut(vilket jag gillar om sommaren efter mycket sol och bad). Att man dessutom kan ta med sig den på flyg och liknande utan att den räknas som vätska är ju underbart!

En schampokaka håller lika lång tid som 3 fullstora schampoflaskor fick jag veta från säljaren, och jag tror absolut att det stämmer för jag har fortfarande inte lyckats med att använda upp hela kakan. Något jag ogillar är dom små bitarna av "örter" eller vad sjutton det nu är som faller av schampokakan och lyckas trassla sig in i mitt hår ibland. Det är så sällan att det nästan inte spelar någon roll, men jag hade föredragit om dom inte alls varit i kakan. Min pojkvän som har kort hår har däremot inte alls stört sig på det, och jag tror det är därför det mest är han som använder den. Den doftar friskt, naturligt och rent utan att dofta för mycket av örterna, ett bra mellanting tycker jag!

Man blöter sitt hår och drar sedan schampokakan två eller tre gånger över håret för att få in produkten i håret, det löddrar alldeles lagomt och är lätt att skölja ut. Håret känns varken uttorkat eller fett efter tvätt, utan ett bra rent mittimellan!

 

 

Finns hos: LUSH

Pris: 89kr/55g

Mitt betyg: 4/5, en bra naturlig produkt med många bra egenskaper. Däremot ogillar jag dom små bitarna som trasslar sig in i mitt hår.

Kommentera här: