E.L.F Tinted Moisturizer SPF 20

E.L.F Tinted Moisturizer SPF20 är som namnet antyder en färgad dagkräm med solfaktor 20 i sig. Jag beställde min i färgen Porcelain som är den allra ljusaste. Tinted moisturizer innehåller Aloe vera, gurka och vitamin A, C & E. En av dom största anledningarna till att jag ville prova denna är för att jag ville ha något som är "lättare" än en foundation till dagtid, och att denna även innehöll SPF gjorde valet solklart. Jag är alltid väldigt noga med solskyddsfaktor och gillar när det inkluderas i dagkrämer och liknande.

 

Det första som slog mig när jag skulle testa produkten var att den verkade så orange att jag skulle se ut som en Oompa Loompa i slutändan. När den var applicerad så fick man en jämn fin ton som är allt annat än orange, och ett riktigt trevligt glow i ansiktet.  Här kommer lite bilder:

I allt är det en trevlig dagkräm för ett lågt pris som ger ett härligt glow i ansiktet. Den doftar lite svagt av Aloe Vera så ogillar man den doften så bör man undvika denna. Jag tycker inte den gör några under, men den utjämnar hudtonen lite och ger ett fint glow samtidigt som den skyddar från solens strålar.

Pris: Ca 36 kr.

Finns hos: Eyeslipsface, E.L.F (Direktlänk här)

Finns i: 7 Färger, alla färger finns i början av inlägget

Mitt betyg: 3/5, uppfyller det utlovade och har ett bra pris.

Kommentera här: