Varför jag började blogga!

Tess (aka Kajalpennan) föreslog på Twitter att alla vi bloggare skulle skriva ett litet inlägg om varför vi började att blogga, och jag hakar såklart på. Hoppas ni andra skönhetsbloggare också hänger med för det skulle vara kul att läsa om varför just du började blogga!

Jag har riktigt många orsaker faktiskt, så jag tror jag kör detta tema i lite av en list-form.

1. Språket. Jag flyttade till Danmark för nästan tre år sedan och ville under inga omständigheter förlora någon del av mitt modersmål. Jag är mångspråkig och kan några gånger bli förvirrad, efter jag startade bloggen så har jag faktiskt inte haft några problem med just svenskan.

2. Intresset. Ungefär när jag fyllde 20 så tog intresset för skönhet helt plötsligt fart. Under tonåren var jag faktiskt rätt ointresserad, och körde på samma kombo av svart kajal och svart mascara dag ut och dag in. Att kunna dela intresset och på ett sätt hålla koll på utvecklingen lät spännande, så jag startade en blogg!

3. Utlopp för kreativitet. Jag har alltid varit kreativt lagd och pysslat, spelat teater, målat, sytt kläder och liknande hela mitt liv. Jag växte från det mesta efter tonåren och får numer mitt kreativa utlopp genom att sminka och utveckla nya tekniker.

4. Medbloggerskor! Det bästa med att vara skönhetsbloggare är alla andra skönhetsbloggare. Vi bollar ideer, delar med oss av sånt som bara vi finner intressant, stöttar och glädjs åt varandra. Jag hoppas jag någon dag får träffa er allihop! Jag hade länge följt många skönhetsbloggar och tyckte det var en fin samling människor som jag gärna ville vara del av.

Kajalens inlägg kan ni finna här.

Kommentera här: