Isadora Second Nail

Isadora Second Nail är ett stärkande lack som kan användas antingen som baslack under ett annat nagellack eller bara ensamt för att skydda naglarna. Second Nail sägs vara perfekt för dom som har tunna naglar som skivar sig, och att efter 4 veckors regelbundet användande så ska naglarna vara starkare och mer hållbara. Second Nail har en mjölkig vit färg och skall appliceras i ett eller två lager beroende på tycke och smak (Och det torkar fort, det måste jag erkänna!). Som vanligt med Isadoras lack är borsten en Wide Brush.

Jag har använt mitt på bägge sätt, som baslack under ett annat färgat nagellack samt ensamt som skydd. Som baslack fungerar det alldeles utomordentligt, jag har varken upplevt att min manikyr flagnat av snabbare pga Second Nail eller att naglarna blivit missfärgade. Ensamt gillar jag det dock inte lika mycket, för jag tycker att det färsvinner och flagnar av vid tipparna även om jag inte utsatt dom för så mycket (Kanske topplack skulle hjälpa?). Däremot så har jag definitivt upplevt att naglarna blivit lite starkare och tjockare, samt att mina tippar (Som normalt nästan är genomskinliga) blivit tjockare och vitare. Är lite tveksam över hur mycket lacket stärker naglarna över tid men det fungerar utomordentligt när det är på iallafall.

 

Finns hos: Kicks, Parelle, Åhlens (Och överallt där Isadora säljs).

Pris: 79 kr (Ca 13kr/ml).

Mängd: 6 ml.

Mitt betyg: 4/5, gör naglarna starka och fina men hållbarheten ensamt på nageln är lite tveksam.

Kommentera här: