FOTD - Neon Glasses

Här får ni ännu en FOTD, och lite extrabilder på mig i glasögon! Det tror jag inte ni har sett förr, om jag nu inte minns helt fel. Jag har glasögon för att jag ser dåligt på väldigt långa avstånd, så jag använder dom på jobbet och i skolan osv. för att undvika huvudvärk. Dagens sminkning blev väldigt färgglad i neongrönt, ljust gult och lila i olika mörka toner. Väldigt tjusigt! Nu står agendan på jobb!

Produkter
Ansikte:

E.L.F Mineral Infused Face Primer
Nivea Stay Real Foundation 01 Ivory/Vanilla
Isadora Perfect Loose Powder Velvet Transparent
E.L.F Highlighter Gotta Glow
E.L.F Healthy Glow Bronzing Powder Luminance

Läppar:
E.L.F Mineral Lipstick Runway Pink
NYX Round Lipgloss Real Nude

Ögon:

Too Faced Shadow Insurance
NYX Jumbo Eye Pencil - Milk
Manlypaletten - Ljusgul & Neongrön
Estee Lauder Surreal Violet Palette - Mörk Lila & Skimrande lila
Max Factor Kohl Pencil 010 White
E.L.F Waterproof Eyeliner Pen - Black
E.L.F Eyebrow kit - Light
The Colossal Mascara
MAC Eyeshadow Shroom - Highlighter

Kommentarer:

1 Anna:

Superfint! Du passar jättebra i glasögon

2 Cyt:

Snyggt!

3 SminkElin:

Du passade ju jättebra i glasögon! Jag älskade den mörkaste gröna skuggan förresten =)

4 Honi:

Anna: Tack! :) Tycker dom är fina utan att vara för mycket till min bleka hud.



Cyt: Tack! :)



Sminkelin: Tusen tack :) Den mörkaste gröna är superfin, många snygga färger i manlypaletten!

5 Emelie - Cazynails:

Du är jättefin och passar jätte bra i glasögon :)

6 Honi:

Emelie: Tack söta!

7 Des:

Jag gillar!

8 kerstin:

Åh så fint, både smink och brillor!

9 Emelie:

Jättefint!

Alltså, jag känner igen dig jättemycket. Kommer inte på varför?!

10 Honi:

Des; Tack!



Kerstin: Tusen tack!



Emelie: Svår fråga! Är du från Luleå eller Boden så är det nog för att jag är därifrån, har du gått på Linköpings universitet så är det nog för att jag gjort det :p annars vet jag inte!

11 Alv:

Hurra för glasögon! :D (så länge det involverar ett synfel, jag kommer aldrig att kunna acceptera att glasögon blir en accessoar på det sättet att man kan köpa dem utan synkorrigering... Oj, jag skulle kunna mala på om det hur mycket som helst så jag besparar dig. ;) )



Härligt att du har färger och glasögon, det lilla jag har skummat igenom angående "sminktips för glasögonbärare" var väl ett "fuck you, du har glasögon så du får inte sminka dig mer än med mascara" fast i vänligare ordalag. Själv tar jag mina glasögon som en ursäkt för att sminka mig ännu mer. :)



Kommentera här: