E.L.F Studio Stipple Brush

Efter köpet av E.L.F's Studio Powder Brush fick jag mersmak och klickade hem bland annat denna borste, en stipplingborste gjord av taklonhår som används till att applicera bland annat flytande foundation och krämprodukter. Med E.L.F är det som vanligt hit and miss, vissa produkter (Som Studio Powder Brush) är helt gudomligt fantastiska och vissa produkter (Som denna) fungerar mindre bra.

 

Varför är jag så negativt inställd måntro? Jag har använt denna till att applicera flytande foundation, krämhighlighter, moussefoundation samt ett krämrouge och upplever att den är svårjobbad. En Stipplingborste används ju för att få det där airbrushade resultatet som så många vill ha, och denna räcker helt enkelt inte till då håren inte är packade tätt nog, och borsthåren känns allt för medgörliga och böjbara. Jag har även upplevt att många av borsthåren faller ut när man tvättar den, vilket är trist. Däremot ska den få plus i kanten för att själva skaftet känns välbalanserat och välgjort, och att det är väldigt lätt!

 

Finns hos: E.L.F (Eyeslipsface.co.uk)

Pris: Ca 36 kr.
Mitt betyg: 2/5, borsthuvudet är dåligt konstruerat. Plus för handtaget som är balanserat och lätt.

Kommentera här: