China Glaze Metro

Här i Juli släpper China Glaze sin nya höstkollektion Metro i Nordamerika, och jag hittar massor av fina guldkorn i pressbilderna. Kollektionen är inspirerad av storstadsliv (Framförallt har inspirationen varit New York!) och innehåller en fin variation av färger och finishes. Vi som bor i Europa får dock vänta en månad eller två innan dom går att köpa i butik, men känner jag mig själv rätt så klickar jag nog hem en eller två flaskor via Ebay! När kollektionen kommer till Sverige kan man finna dessa hos Kicks där lacken kostar 99 kronor/st.

 

Kollektionen är uppdelad i två delar(men man kan såklart köpa lacken separat), Uptown och Downtown. Uptown innehåller lite mer klassiska toner i rött och rosa medans Downtown innehåller allt från gult till glittrigt lila!

Uptown:

CG in the City - Dammigt lila glitterlack

Urban-Night -  Lila cremelack

Traffic Jam -  Hallonrosa krämlack

City Siren -  Klassiskt rött krämlack

Street Chic - Beige krämlack

Brownstone - Terakottafärgat krämlack

 

Downtown:

Skyscraper - Glitterlack i blålila

Concrete Catwalk - Grått Cremelack
Westside Warrior - Kamoflagegrönt Cremelack

Trendsetter - Senapsgult skimmerlack

Loft-y Ambitions - Vinrött skimmerlack

Midtown Magic - Mörkt lilarött skimmerlack

 

Här får ni även lite närbilder på mina tre favoriter, vilka gillar ni?

Bilder & Info: China Glaze

Kommentarer:

1 Chaosophia:

Downtown ser helt klart ut att vara mer i min smak, men man vet aldrig vad jag kommer köpa hem när det väl är dags!

2 Honi:

Chaosophia: Downtown ser också ut att vara mer min smak, många fina färgglada lack!

Kommentera här: