NYX Ultra Pearl Mania Pigments

Dessa små byttor med pigment från NYX framkallade stort habegär och då dom är så himla billiga på ebay (26kr inklusive frakt per styck separat och billigare om man köper fler!) så fann några sin väg hem till mig. Pigmenten är fruktansvärt skimriga och härliga och väldigt välpigmenterade.

 

Det största problemet med dessa är förpackningen, det är helt omöjligt att få ner en borste i byttorna (Om man inte har världens pygmeborste vill säga) och jag har alltså tvingats flytta lite av pigmentet till en annan tom ögonskuggeburk för att kunna använda det. Den som designat förpackningarna måste varit världens rikspucko för dom är allt annat än anpassade för att vara lätta att använda.

Utöver förpackningarna har jag faktiskt inget negativt att säga, pigmenten är fina och lättarbetade(Och sitter kvar på ögonlocket utan problem). Jag har använt dom torra, med våt pensel, på kladdig bas, utan bas och på Too Faced Shadow Insurance och jag tycker i överlag det är en väldigt trevlig produkt till ett relativt bra pris även om man behöver beställa från utlandet. Ebay är ju lätttillgängligt dock och där hittar man många NYXprodukter till bra priser!

Från vänster till höger: Silver pearl, Nude pearl, Lime Pearl & Turquoise Pearl


Pris: 2.50 dollar (Cherryculture, exklusive frakt), 4 dollar (Ebay, inklusive frakt)

Finns hos: Cherryculture, ebay.

Finns i: 30 färger

Mitt betyg: 3/5, Förpackningen är så himla dum att det drar ner rejält på betyget då det blir så omständigt.

Kommentarer:

1 Viola, Killer Colours:

Tack finaste hjärtat om erbjudandet att köpa Gosh-lacket åt mig! Jag hör av mig om det blir aktuellt (vilket det.. ja. troligen blir. haha). Vet du om Purple Heart också går att få tag på?

2 Felicia:

det var ju fina & biliiga då :O :D



SV: syskon är härligt att ha (A) :)



PUSS

3 Elina - DALKULLA:

Yes, det var gott :)

4 ♫♪ Sandra T:

ja det är han (:

5 EmmA:

Nää, vad tråkigt :O Och jag som tycker att det inte är allt för mycket snö här ;p

6 mmautildah:

Ska ju dricka måltidersättning istället :)

7 vadfanskajagheta.se - uppsalas största blogg!:

sv: tack så mkt visst är den :D

8 mmautildah:

Det beror väl på vad för mat man börjar äta direkt efter?

Om man "svälter" sig själv i låt oss säga 10 dagar o sen direkt efter det tar sig en pizza så är det ju självklart att man går upp igen :P

9 Matilda/Sminklådan:

Går det inte att hälla ut lite produkt i locket? Jag äger inget nyx pigment, men det borde ju gå? xD

10 Matilda/Sminklådan:

Går det inte att hälla ut lite produkt i locket? Jag äger inget nyx pigment, men det borde ju gå? xD

11 Honi:

Felicia : Visst är dom :)

Matilda: Jag har provat, grejen är bara att om man gör det så faller det ut på sidan om den lilla "ingången" i burken så man har pigment över hela burken och på bord/händer efteråt :/ Men jag har några små ögonskuggsburkar som jag har lite i.

12 Matilda/Sminklådan:

sv: Vad kostar det i danmark då? Jag är från skåne, så de händer ju att jag turar till helsingör ibland...men jag var precis i skåne så jag kommer inte åka dit på ett tag nu :/ Är det dyrare än 130 kr, som jag tror greta från MUS kostar :P

13 Malin:

svar: Ja men visst är de söta! :D

14 djoikiis:

sjukt fin blogg! blir så inspirerad av dina inlägg :)

15 Leia ♥:

Ja, det är gott det! :)



Gillar den där naturliga färgen där, men alla var fina!!

16 Honi:

Djoikiis: Tusen tack vad härligt att höra! :)

Leia: ja det är en perfekt färg om man bara vill ha lite skimmer på locken :)

17 Matilda/Sminklådan:

sv: Åh de var ju superbilligt! Alltså..jag har för mig att jag sett GOSH här på åhlens i city...Jag får kolla där!



Annars...finns de nån möjlighet att du skulle kunna köpa det åt mig å skicka det? Jag kan betala i förväg isåfalll :P

18 Matilda/Sminklådan:

sv: Okej, men det är ju ändå betydligt billigare än make up stores Greta ;) Jag hör av mig isåfall! Tack för all hjälp :)

19 Jannica:

Fantastiska färger!!

20 Ninni:

Tror jag ska köpa ett gäng sånna, flytta över lite till bättre burkar och sen sälja resten på Tradera faktiskt. Det går ju åt så lite att de räcker hela livet ändå annars. Skimret är ljuvligt!

21 stella:

sv: ja, precis :D Och sen är det ju kul att resa med kompisar och inte föräldrar, även fast det självklart är kul att ha föräldrarna med också ^^

22 filippa:

sv; ja den är obeskrivbar :)



ha en bra fortsatt lördag!

23 mmautildah:

Jo jag det vet jag , men som sagt det är bara 10 dagar till att börja med :) Inte precis så jätte lång tid :)

24 marina:

sv: visst ar det fint :)

25 MYMiC:

Aw, tack så mycket :D

asfina färger btw :o



kramar <3

26 Jasmine:

Hej, jag undrar hur mycket frakten kostar när man beställer från ebay? :)

27 Beatrice Jakobsson (foto):

sv: jaa! :)

28 Shorty&Myzan:

okejs va filmen bra ?:D

29 Sara Sawaza:

aa det var snällt från henne;)

30 @ Heddez:

snygga färger :)

31 Honi:

Jannica: Visst är dom härliga!

Ninni: Det låter som en bra ide, dom räcker så jäkla länge och om man mot förmodan skulle behöva mer av en så är det ju så billigt på ebay!

Mymic: Visst är dom! :)

Jasmine: Det står i varje "auktion" hur mycket frakten går på till alla olika länder som säljaren skickar till. Purity gjorde en underbart bra Ebayguide som du kan kika in här:

http://purity.webblogg.se/2010/august/puritys-guide-till-skonhetshopping-pa-ebay.html

Heddez: Visst är dom!

32 ardiana:

gud vilka härliga färger

33 Maja:

Aa. :D Love it! Hihi!

34 Honi:

Ardiana. Visst är dom härliga och skimriga! :)

35 Linda:

Bloglovin ville inte släppa in mig till dig igår så jag kommenterar nu istället. Pigmenten ser verkligen fina ut men visst kan man bli galen på knäppa förpackningar. Nude pearl ser ut att vare en kall, mellanljus guldnyans - är den det i verkligheten också lr är det en typisk champagne-highlighter?

36 Honi:

Linda: Det verkar som att hela blogg.se (Eller delar av bloggplatformen och loginfunktionen) var nere igårkväll, hade själv samma problem :(



Jag skulle beskriva den som en relativt bas-beige. Drar mer åt gult än åt champagne definitivt men ligger lite i ingenmansland i mitten imellan :)

Kommentera här: