Kicks Brush Cleaner

När jag var inne på Kicks uppe i Luleå snackade jag lite med tjejerna där och en av dom visade mig Kicks borst spray och hur den fungerar. Detta är en sorts desinfektion till borstar för att snabbrengöra mellan djuprengöringarna. Man sprayar alltså på borsten (jag brukar spraya en gång på varje sida) och sen torkar man av borsten på papper eller en liten handduk tills det inte kommer mer färg från borsten.

Sprayen doftar rätt starkt av sprit(Tänk hushållnings-sprit) men både sprayen och doften dunstar bort efter dryga 30 sekunder eftersom den består av så himla mycket alkohol. Borstarna känns rena och fräscha men att behandla borstarna med alkohol känns inte så skonsamt i längden så jag undviker att använda den på mina dyrare borstar. Vill man vara säker på att borstarna inte innehåller bakterier även fast dom inte är nytvättade så är detta ett bra alternativ!

Pris: 59 kr

Finns hos: Kicks
Mängd: 200 ml
Mitt betyg: 3/5, den gör sitt jobb men är inte så skonsam som jag hade önskat.

Kommentera här: