Favoriter - 2010

Jag hade egentligen inte tänkt lista mina favoriter men eftersom jag själv tycker det är så roligt att läsa andras listor så kör jag på med min egen. 2010 är året jag började blogga och jag tycker själv jag har utvecklats så himla mycket på egen hand. Att ha en blogg som drivkraft känns fantastiskt och att jag lyckats skriva ungefär 10 inlägg om veckan utan att behöva försöka är ju fantastiskt! Jag hoppas 2011 blir ett lika fantastiskt år och att ni hänger med mig i min fortsatta skönhetsresa och alla nivåer av kunskaper jag går igenom. Jag har pratat med så många fantastiska människor via bloggen och lärt många att känna närmare, ni är underbara!

Smink:
Mascara - 2000 Calorie Mascara från Max Factor
Ögonskuggepalett - Manlypaletten har gett mig ett så fruktansvärt stort utval av färger så jag måste säga den.
Ögonskugga - E.L.F Confident Mineral Eyeshadow är så fantastiskt vacker och allsidig!
Highlighter - Mitt budgetfynd på Ebay visade sig bli min absoluta favorit, ett  vitt Leishi pigment håller numer kronan när det kommer till highlighters!
Foundation - L'oreal True Match Foundation är än så länge den enda foundation från vanliga sminkbutiker som är ljus nog.
Concealer - Makeupstore Cover All mix tog slut tidigare i år men är fortfarande min favorit!
Verktyg - E.L.F Eyeshadow Brush, mjuk och smidig och fantastiskt billig.
Primer -
Puder - Isadora Perfect Loose Powder
Kajal - Max Factor Kohl i 020 Black och 010 White är mina absolut mest använda kajalpennor.
Eyeliner - E.L.F Cream Eyeliner i Svart har kommit till användning jättemycket och jag har upptäckt hur man applicerar eyeliner!
Rouge - E.L.F Mineral Blusher i Bliss
Brynprodukt - Isadora Eye Brow Pencil i 22 Light Brown
Läppstift - NYX Thalia, perfekt MLBB färg för mig.
Läppglans - E.L.F Super Glossy Lip Shine i Angel som oväntat var en present vid en beställning.
Läpppenna -
Läppbalsam - Försvarets hudsalva all the way!

Naglar:
Handkräm - Vaseline Hand & Nail.
Nagelbandskräm - Lemony Flutter från LUSH.
Lack - GOSH Holographic slår allt.
Bas/Topplack - Just nu kör jag med GOSH Base / Top coat och den funkar bra.
Effektlack : Jag älskar GOSH Rainbow ovanpå ett lite mörkare lack, ser fantastiskt ut. Jag är fortfarande lite kär i krackeleringslacken dessutom, men har ingen direkt favoritfärg.

Hår:
Schampo - Jag har fattat tycke för LUSH's Schampokakor, speciellt den gröna Squeeky Green.
Balsam - Jag som inte brukar gilla Fructis har fattat tycke för 3 oils Conditioner som doftar fantastiskt och gör mitt hår lent och fint.
Inpackning - Marilyn från LUSH & 3 Minute Deep reconstructor från Aussie.
Verktyg - Min trofasta Babyliss Nano platttång hänger fortfarande med som favoriten!
Värmeskydd - Aussie take the heat cream.
Spray - Proffs rosa hårspray!

Hud:
Hudkräm - Nivea Visage Q10, den är absolut inte anpassad för min ålder eller hudtyp men just nu är det den enda kräm som inte gör att jag känner mig torr så fort jag kommer ut genom dörren på vintern eller kladdig när det är varmare.
Ögonkräm - Helena Rubenstein Collagenist (Som är så galet dyr men som jag fick av pojkvännens mamma).
Bodybutter - The Body Shop Strawberry Bodybutter
Nattkräm -
Serum -
Mask - Matas Peel-off Mask
Rengöring - Det står mellan LUSH Coalface och LUSH Babyface, coalface slår nog babyface faktiskt även fast dom båda är bra i olika situationer.
Sminkborttagning - Min HG L'oreal Tvåkomponentsremover håller fortfarande hårt i favoritplatsen!
Duschkräm - LDB's Rosa flaska känns mjukgörande och doftar fräscht.

Kommentera här: