Max Factor Lip Tint

Max Factor släpper i slutet av Mars ett gäng nya produkter, bland annat ett Lip Tint som sägs vara en hybrid med både läppglanset och läpppennans egenskaper i en produkt. Skissen ovan är gjord av Helena Lindholm som skissat fram den med Lip Tints och Mercedes Benz Fashion week som inspiration , jättesnyggt tycker jag själv!

 

Här kommer dom färger jag fått bilder på:

Som ni ser har dom inte direkt ett normalt utseende utan liknar mer en tuschpenna eller en överstrykningspenna. Jag har testat denna form av smink förut, men i form av eyeliner, och tyckte det gav väldigt mycket precision även om det var väldigt ovant i början. Jag kan tänka mig att det måste vara väldigt precist att applicera med en tunn filtspetspenna istället för att sitta med ett helt läppstift och försöka bättra på, och man behöver ju inte ha med sig läpppenna eller en speciell borste till sitt läppstift om man använder det.

 

Hursomhelst så är jag väldigt nyfiken på dessa, speciellt Berry Burst. Låter det spännande eller håller ni hårt i dom vanliga produkterna?

Kommentera här: