Makeupstore Cake Eyeliner

Detta är rätt gammal shopping faktiskt, ända från när jag var i Sverige (Fast denna köpte jag billigt i utlandsterminalen på arlanda på väg hem) i... Augusti tror jag det var? Kommer inte ihåg precis men Augusti låter rätt! Cake eyeliner används med vatten, något sorts mixing medium etc och en pensel. Ungefär som när man målar med vattenfärg alltså!

 

Just nu har jag en cream eyeliner från E.L.F som jag gillar och som jag försöker använda upp, men jag ville ha en eyeliner i kakform som den från Makeupstore på bilderna ovan. Jag har provat den förut (Men aldrig ägt den) så det blir spännande att testa, det kommer självklart en recension och lite swatches senare när jag testat den mer!

 

Har ni testat Makeupstore's kak-eyeliners? Vad tycker ni? Vad använder ni till att få upp färgen med, vatten, mixing medium eller något annat?

Kommentarer:

1 Tilda - Smilinggirls!:

sv; Ja, jag blev helt galen utan dator! :p

2 amanda:

SV: okej, vad fuskigt!

3 Hanna:

sv. JO men precis ;) fin blogg btw :D mycket snygga sminkningar

4 mysan:

jasså va roligt :)

jadå dagen rullade på med spännande saker :)

5 M A L I N :):

Hihi nej släkte bara lampan i rummet och lyste med mobilen på ringen ;)

6 S o f i e ♥:

Okej.

7 FlizanLizan:

sv: hehe tack :D

8 Lisa:

Jag älskar Make up stores cake eyeliner! Använder den nästan varje dag. Superbra! Till vardags brukar jag blanda den med vatten och till fest med Mixing liquid från Make up store. Vad är mixing medium som du har skrivit? :o Älskar din blogg, hittade den rätt nyligen! :) Jättebra, tack!

9 Lisa:

Och med mixing liquid blir den vattenfast också! Därför jag använder det till fest ;)

10 Josephine:

Jag använder den, brukar växla mellan vatten och mixing liquid, mina ögon rinner ganska mycket så då använder jag mixing liquid eftersom det verkligen sitter! :)

11 Johanna:

Sv: Tack så mycket ! :)

Provet gick faktiskt oväntat bra, klarade de flesta frågorna lätt som en plätt. :)

12 D O L L Y:

tack så mkt gumman

13 || BellaTheAsianOne ||:

sv:

hihi taack :d <3

14 sofia:

haha joo :D

15 idaa:

hih jadå :D

16 Alexandra - Uppsalas största blogg:

sv: hihi nämen tack :D

17 Art By Tina/Tina Axelsson:

Har inte testat, med det låter oerhört smart.

18 Caroline =):

Hehe ja, precis. Fast det är lite surt att det ska dröja 8 dagar innan man får skiten :S Blä!

19 Honi:

Hanna: Tack så mycket :)



Lisa: Ett Mixing Medium är precis samma som Makeupstores Mixing Liquid (Bara att makeupstore har gett det namnet Mixing Liquid), en glycerinbaserad vätska som används till cake eyliners, att fästa glitter med, göra ögonskuggor till eyeliners osv :) Tusen tack för dina fina ord!



Josephine: Jag har också rätt rinniga ögon, speciellt utomhus så det blir nog att göra mitt eget mixing medium så jag får den att sitta fast ordentligt! Vatten funkar nog dock till vardags för mig också :)



Art By Tina: Visst gär det :)

20 Sara - Lackat:

sv: jarå, kan fixa swatch och flaskbild nu! är uppe på bloggen inom en timme :)

21 amandanda:

sv: tack :)

22 Carrow ♥:

Sv; Det är ju ingen speciellt FIN igelkott, men är glad att man iallafall ser vad det är; bättre än inget! [:

23 Nike:

Har inte provat just den, men det verkar bra :D

SV. haha det vet jag inte, aa lite segt :P

24 JULIA:

SV: Jag är ledsen att jag inte svarat på så länge, men som det har stått på min blogg så har jag haft bloggpaus ett tag. Men nu är jag tillbakaa! :D



Hoppas du har haft en bra dag iallafall, puss!

25 Mikaela:

Jag har inte testat denna men däremot Face sthlms variant. Jag använde då ögondroppar som mix. Mixing liquid från make up store sved enormt på mina ögonlock!

26 M a d e l é n e♥:

Svar:

ja men är han en idiot som mej så är man?;S

btw: fin blogg♥

27 wilmaaa:

jag med!:d

28 della:

sv; tack så mycket! älska taco bar! :D

29 Wysteriia:

Till dig :) http://wysteriiasblogg.se/stylish-blogger-award-tack

30 Honi:

Nike: Tycker också den verkar bra :) Får se om det blir en favorit!



Mikeaela: Ögondroppar har jag inte hört att man kan använda, men det är ju gjort för ögonen så det låter ju som att det borde vara bra. Face Sthlms variant har jag också provat men den gillade jag tyvärr inte alls :/



Wysteriia: Tusen tack fining <3

31 Glitter Sisters:

Intressant produkt! Vi ser fram emot din recension så vi vet om vi också ska köpa den eller ej :0)

32 Honi:

Glitter Sisters: Ja det är en rätt annorlunda produkt, men än så länge gillar jag den! :)

33 Sandra:

Jag har tyvärr inte testat den. Ser fram emot recension. Annars använder jag vattenfast eyeliner om dagarna. Så mixing liquid skulle nog vara alternativet för mig. Visine ögondroppar använde jag förr att kleta eyeliner med:)

34 Honi:

Sandra: Det är fler som säger att ögondroppar funkar så nu är jag ju nyfiken! Har inga hemma dock (Eller jo, till min gräsallergi men det funkar nog inte). Recension kommer så fort jag testat den mer!

Kommentera här: