Att få skuggorna att sitta kvar

Linaa Vikken Pina undrar: "Men hur får man skuggorna o sitta kvar en hel kväll?
Tycker de försvinner med en gång :( Man vill ju vara stilig hela kvällen!"

Att få skuggorna att sitta fast under dagen/kvällen är det många som har rätt stora problem med. Som många av er säkert märkt så ligger alltid Too Faced Shadow Insurance på första platsen på mina produktlistor i inläggen med sminkningar. Too Faced Shadow Insurance är en så kallad "primer", en bas för ögonlocken som man lägger under sitt smink och som suger fast i skuggorna och håller dom på plats. Ungefär som med en målarkanvas så behöver man ju "grunda" med en bas för att få målarfärgen att sitta kvar när man målar, samma princip gäller för ögonsmink.



Primerlista (Klicka på namnen för att komma till produkten):
- Too Faced Shadow Insurance - 230kr på eleven.se (Men hundra gånger billigare på Ebay om man har möjlighet för det).
- Lumene Beauty base Eyeshadow Primer - 109 kr hos Kicks.se (Finns även på Åhlens)
- Makeupstore Eyeprimer Clear - 155kr hos Kicks.se, 155kr hos makeupstore
- Smashbox Photo Finish Lid Primer - 230 kr hos Kicks.se

Kommentarer:

1 linaa vikken pina:

Oh tack för ditt inlägg:D

Har haft liknande för många år sen men totalt glömt vad de heter så nu blir mitt nästa inköp någe sådant. :D

Ha en toppen helg!

2 lolloollo:

hehe tack så mycket. vad glad jag blir:D

3 Sofiaa :):

Svar: a en väldigt bra start! :)

4 Angelica:

Tackar tackar,

åh sjukt snygga naglar de rosa, på din header :D

5 Lanah:

Sv: va, var har du flyttat?? Har också gigantiska planer på att flytta när jag går ut gymnasiet! Hatar kyla, den tar död på min själ, haha.

6 RONJA:

Kikar in och önskar dig en awesome helg! :)

KRAM

7 angelicaa:

sv eller hur! :)

håller med dig :)

8 kerstin:

Men den allra bästa primern är ändå Urban Decay Eyeshadow Primer Poition ;)

9 Alexandra:

åh, bra tips :D

10 Julia:

Gud villken söt´blogg du hade!:O

Iaf, badhus suger..xD <3

11 Josephine:

Den primern är grym! :)

12 linnea nilsson:

Hahah, ja Fysik är ta mig fan inte kul. Bara svårt och jobbigt!

13 Fredrika:

grym blogg!

SV: oja de gjorde jag :)

14 Malin:

Håller med! :)

Jätte fin blogg du har! :)

15 B Y J E N N I E ★:

tuff blogg du har !

I like it :)

16 Jenny - AnAngelGirl:

Jag har Lumene - Beauty Base Eyeshadow Primer. Den är bra. Men jag tycker att den jag gjorde själv, av min foundation och en oparfymerad hudkräm, var bättre. Du tar bara 1 del hudkräm och 2-3 delar foundation. Kraam<3

17 Honi:

Linaa: Inga problem, tycker bara det är roligt att kunna hjälpa till!



Angelica: TacK! :)



Ronja: Tack detsamma!



Kerstin: Har inte testat den men den hade självklart haft en plats på listan om den hade gått att få tag på i Sverige :/ Vill ju inte dingla världens bästa morot framför folks näsor och säga "Men ni ska beställa från en amerikansk/brittisk etc webshopp för att kunna få den!" :p



Alexandra: Hoppas det hjälpte dig!



Julia: tack!



Josephine: Gillar den också riktigt mycket!



Fredrika: Tack!



Malin: Tack!



ByJennie: Tack!



Världens bästa kusin: Jag har provat det också men jag tyckte det mest var kladdigt :/ Använde en riktigt tjock concealer en gång också, det funkade riktigt bra. Men då ska det vara dom där super-sega, inte dom rinniga!

18 Wysteriia:

Svar: Behållaren är så grymt praktisk!! :) Kommer nog faktiskt beställa hem fler skuggor tack vare det! :) Ett stooort plus enligt mig! :)

19 mamma till William:

Ha en skön helg.

20 Emma:

bra tips! :)

21 Julia ♥:

sv: tack så mycket för tipset :)

mitt humör är faktiskt mycket bättre idag!



haft en bra fredag då? :)

kram

22 Emma:

Jag är sugen på Too Faced, har snöat in lite på UDPP

23 Emma:

Ohh, jag har ju ny blogg, kommenterar igen med nya adressen =)



Jag är sugen på Too Faced, har snöat in lite på UDPP

24 cezzelie:

Fint du sminkar dig och kombinerar ihop alla färger :)

25 Honi:

Emma: Hoppas det hjälper! :)



Emma - Sminkhörnan: Jag har snöat in lite på att testa allt så jag är nyfiken på UDPP :p



Cezzelie: Tack! :) Tycker det är så himla roligt att leka med.

Kommentera här: