E.L.F Mineral Eyeshadows

Jag recenserade E.L.F's Mineralskuggor Temptress och Confident i början av mitt bloggande, men både text och bilder var lite intentsägande så jag har tagit nya bilder och ville skriva ny text. Nu på senare tid har även gröna Earthy hittat hem till mig så jag kan säga mer om både pigmentering och hur dom känns att arbeta med.

 

E.L.F's mineralskuggor finns i 22 färger och i både matt och skimrigt utförande (Alla utom Temptress, Seductive, Partier, Innocent & Enchanting är skimriga). Enligt hemsidan sägs det att skuggorna innehåller viktiga vitaminer som hjälper till att hålla huden i balans genom att se till att den är återfuktad. Skuggorna innehåller inte parabener eller andra trista saker som kan få känslig hud att reagera. Skuggorna kommer i en vanlig burk med sifterlock, helt standard alltså.

 

Jag har personligen inte haft något problem med varken utslag eller obehag, snarare känns skuggorna riktigt härliga och silkiga på ögonlocken oavsett om jag använt dom blöta eller torra. Nedan har ni swatches på alla tre skuggorna med Earthy till vänster, Temptress i mitten och Confident till höger. Skuggorna är swatchade på ett tunnt lager NYX Jumbo Eye Pencil i Milk (Vit).

Earthy är en otroligt vacker skimrig skugga i en härligt grön färg, Temptress är en lite småtråkig rosabrun matt skugga och Confident är en brun skimrig skugga med små små multifärgade glitterpartiklar i sig.

 

Jag och Temptress kommer inte riktigt överens, färgen på hemsidan(Som ger intrycket av en gammalrosa söt färg) och färgen på skuggan skiljer sig rätt rejält. För att göra det hela ännu värre så är skuggan som sagt matt, det blir bara platt när jag försöker använda den. Pigmenteringen är inte alls lika bra som hos dom andra två skuggorna enligt mig, även på en bas av NYX Milk som gör dom flesta färger klara.

 

Confident och Earthy däremot är två toppenskuggor som jag verkligen rekommenderar till alla, jag älskar färgerna och pigmenteringen och hur enkelt det är att arbeta med dom. Att innehållet är någorlunda naturligt gör det hela bara ännu trevligare, eller hur!

Har ni provat E.L.F's Mineralskuggor? Vilka?

 

Pris: 36.60 kr
Finns hos: E.L.F (Eyeslipsface.co.uk, direktlänk här)
Finns i: 22 färger
Mängd: 0.85g
Mitt betyg: Confident & Earthy: 5/5, Temtpress 2/5.

Kommentera här: