Clinique Bottom Lash Mascara

Jag var inne och kikade på youtube och såg att Pixiwoo (Som är geniala, kolla in deras kanal om du gillar smink, länk här) testade Clinique mascaror. Tydligen så har Clinique nyligen lanserat en mascara som är välegnat till enbart dom undre fransarna. Mascaran har en superliten borste dessutom, så man kommer åt överallt.

 

Ännu har jag ingen information på när denna kommer släppas i Sverige (Om den inte gjort det än) men priset verkar inte vara så saftigt, runt 10 dollar/euro/pund ligger den på i USA och Storbritannien.

 

Lite kluven blir man ju, har man verkligen behov för en mascara enbart till dom undre fransarna? Kanske.. Jag kan tänka mig att testa iallafall för det låter onekligen spännande och innovativt!

Kommentarer:

1 Allison:

Interesting. Maybe I will see this before I leave the US. The packaging is really cute!

2 Kerstin:

Jag tycker att det verkar vara än kul idé (även om jag sällan målar just underfransarna). Tvivlar dock på att priset kommer att vara så humant om den släpps här.

3 Honi:

Allison: It does sound interesting doesnt it? I havent heard of anything similar before atleast. Love it when the cosmetics companies comes up with new innovative products!



Kerstin: Jag målar inte heller underfransarna så himla ofta (Dom är längre än dom övre fransarna tror jag, ser lite underligt ut) men det låter spännande. Borsten är så galet yttepytte så det är säkert lättare att komma åt iallafall. Trist att företagen tar så mycket högre priser i sverige när det kommer till många produkter dock :(

4 Ninni:

Fiberwig har en sån också tror jag. Känns rätt onödig tycker jag...

5 Honi:

Ninni: Googlade lite men kunde inte hitta något från fiberwig :o kommer du ihåg namnet?

6 Linda:

fiberwigs lilla heter tiny sniper. Provade den men njää... Håller mig till Cliniques lash power :)

7 Honi:

Linda: Tack för namnet, ska kika in den också!

Kommentera här: