Weleda Skin Food

I höstas köpte jag en tub Weleda Skin Food för att råda bot på torra fläckar runt näsan efter förkylning och tänkte komma med ett litet omdöme om produkten. Skin food är som namnet antyder en kräm som ska gå in och ge huden en extra boost när den har varit extra utsatt, f.ex om man har torra armbågar, torra partier runt näsan eller om man har nariga händer. Krämen i sig är rätt tjock och trögflytande och det tar ett tag innan hudens värme gör att den blir mjuk och lättjobbad. Mitt första intryck var att doften var väldigt stark, lite gräsig blandat med citrusfrukt sådär. Jag funderade lite på om jag skulle klara av att ha den starka doften runt näsan och testade, och det är jag glad för. Det skarpa i doften försvinner väldigt snabbt och lämnar en väldigt mjuk och frisk doft efter sig.

Jag har länge letat efter en bra kräm till "spot-behandling" av torra partier på både kroppen och i ansiktet och tycker denna fungerar utomordentligt då det inte bara känns som att den avhjälper det torra för tillfället, utan även att den hjälper att återställa huden till sitt forna jag. Även min pojkvän som tycker krämer är otroligt tjejjigt har använt denna på sina vader och tycker att den gör det den lovat.  I allt en jättebra produkt som jag absolut kommer köpa igen.

Pris: 79 kr.
Mängd: 30 ml.
Kan köpas hos: Kicks m.fl.
Mitt betyg: 4/5, den hade gärna fått vara mer lättjobbad.

Kommentera här: