Jämförelse: Black Galaxy och vänner

Nagellacket Black galaxy från Isadoras vinterkollektion har utlöst stort ha-begär hos många och efter många om och men bad jag min kära mamma att köpa ett och skicka ner till mig i Danmark. En NOTD på lacket kommer såklart snart men tills dess får ni hålla tillgodo med en jämförelse mellan Isadora Black Galaxy och tre andra snarlika lack. Vilket lack från bilden ovan föredrar du?

1. China Glaze Cosmic.
2. Isadora Black Galaxy
3. Eyeko Cosmic Polish
4. E.L.F Metal Madness

Kommentarer:

1 Sara:

Black Galaxy är verkligen fin, tycker andelen glitter är alldeles lagom. Skulle inte ha nåt emot lite djupare svärta, dock. Blev sugen på Eyeko-lacket nu, haha :)

2 Mrs Data:

Har både CG och Eyeko men står ändå och pillar på IsaDora när jag ser det. Kommer säkert hamna i samlingen...

3 kerstin:

IsaDoras eller China Glazes är snyggast tycker jag.

4 Blowfish:

Jag gillade nr 4, så såg jag namnet och kom på att det lacket har jag haha. Ibland undrar jag hur trött man kan vara. Jag har även Isadora Black galaxy, loove it!

5 Elin:

Hej, apropå Black Galaxy från Isadora - har du upplevt att det torkar matt? Mitt gör nämligen det, men vad jag har hört "ska" det inte göra det, så jag undrar om det kan vara så att mitt är ett måndagsexemplar? Haha. =)

Tack för en superbra blogg förresten!

6 FruVesa:

Jag har Galaxy och har velat ha ChG variant men när de är så lika så vette sjutton..

7 roxcat:

Hmmm, har bara Eyeko och ELF-lacket, men nu funderar jag på om jag inte behöver antingen ChG Cosmic eller Black Galaxy också.. =)

8 Honi:

Sara: Eyekolacket är jättefint, tycker det är härligt att det är mer intensivt i svärtan. Tror dock det är discontinued nu :(



Mrs Data: Ja jag kunde ju inte heller stå emot, tyckte det var ett bra köp :)



Kerstin: Onekligen mycket vackra bägge två!



Blowfish: Jag har faktiskt börjat swatcha alla mina lack nu. Kom dock bara halvvägs innan lackångorna gav mig huvudvärk!



Elin: Vad underligt, det har jag inte upplevt alls! Hur håller det i överlag annars, flagnar det av snabbt? Prova med ett glansigt topcoat ovanpå och se om det hjälper :) Tack för dina fina ord, det värmer!



Fru Vesa: Jag trodde faktiskt inte dom skulle vara så lika så det förvånade mig faktiskt.



Roxcat: Rekommenderar absolut Black Galaxy, underbart!

9 Carro Naglar:

Vad lika IsaDora och ChG lacken var! Har Black Galaxy, men Cosmic såg så fin ut även om de är lika. Kanske behöver jag båda två ändå? ;)

10 Honi:

Carro: Jag är ju här som en nagellacks-enabler så självklart säger jag ja, du behöver bägge ;)

11 Elin:

Svar: Det håller hyfsat. Har varit med om bättre, men det är inte jättedåligt. Och jag provade faktiskt med ett glansigt överlack, men det hjälpte inte alls. Riktigt skumt!

12 Honi:

Elin: Vad underligt, det verkar onekligen som att du fått ett måndagsexemplar :/

Kommentera här: