Sminkutmaning Dag 1

Ni har väl sett att det cirkulerar en stor smink och skönhetsutmaning i skönhetsbloggar världen? Den går ut på att under 31/30 dagar blogga om en fråga varje dag. Jag hade tänkt haka på men tyckte en hel månad var lite i saftigaste laget. Lipglossbitch fixade ihop en egen version av listan(länk) som hon helt sonika halverat och då jag tyckte det lät alldeles lagomt så ville jag också haka på! Jag kör igång direkt med fråga 1:

1. Hur känner du dig utan makeup?

Jag känner mig varken naken eller ful, men lite blek (Jag är norrlänning för sjutton, klart jag känner mig blek!) utan lite rouge eller skulpterade kinder. Annars brukar jag både kila till affären, skola och till vänner helt omejkad. Jag har knappt några problem med min hud så jag använder ändå inte så mycket foundation, mest saknar jag min eyeliner!

Kommentarer:

1 FruVesa:

Förstår att du går ut osminkad, jättefin ju!! :)



Sv: ja men varför tänkte jag inte på det? De älskar jag ju, det slog mig bara inte att de var makeupartister... :)

2 Cyt:

Åh vad fin du är!

3 Wysteriia:

Du har ju dunderfin hy! FUSK :) Själv är jag jätte rödflammig :P hehe!

4 Veronica:

Du har ju otroligt fin hy så du behöver verkligen ingen foundation! Jättefin- roligt att se hela ditt ansikte :-)

5 Honi:

Fru Vesa: Tack vad söt du är!



Cyt: Tack!



Wysteriia: Vad snäll du är, jag tror jag tagit det bästa av mina föräldrars gener ! :)



Veronica: Tack söta <3 Jag sitter och rodnar här för att ni allihop är så snälla!

6 makeupoholic:

Instämmer i kören - du har väldigt jämn och fin hy! Har du fått höra att du är lik Uma Thurman, eller är det bara jag som tycker det (eller om det är just det här fotot kanske)?

7 Lotta:

Du är jättefin utan smink!

(Det ligger nog någonting i det där med Uma Thurman..)

8 Honi:

Makeupoholic: Det har jag fått höra förut faktiskt, det varierar mellan Julia Stiles och Uma Thurman (Som jag själv tycker är väldigt olika varandra). :) Tack!



Lotta: Ni är så snälla, Uma är ju så snygg så nu känner jag mig lite extra snygg också! ;)

9 Ninni:

Du är görsöt på ren göteborska!

10 Honi:

Ninni: Tack snälla söta :)

Kommentera här: