EOTD - Wham!

Jag satt och kikade efter inspiration på gamla 80 och 90tals skivor på nätet och hittade Wham!'s Wake me up before you go-go och visste direkt att jag ville göra en tolkning av den! Färgglatt och härligt men mer lättburet än det omslagstjejen har. Brukar ni också sitta och kika efter inspiration på det sättet?

Produkter:
Too Faced Shadow Insurance
NYX Jumbo Eye Pencil - Milk
Manlypaletten
E.L.F Wateproof Eyeliner Pen - Black
E.L.F Brow Kit - Light
Estee Lauder Surreal Violet Palette - Ljus skimrande highlighter
The Colossal Mascara
MAC Blue Peep Fluidline
Max Factor Kohl Pencil 010 White

Kommentarer:

1 Sminkan:

Ah! Vilken härlig sminkning! Nu minns jag varför smink var så roligt på 80-talet! Det var mycket som var trist och jobbigt med att vara tonåring, men jäklar vad mycket roligt smink man hade runt omkring sig att inspireras av!

2 Caroline:

älskar wham :) Här är en riktigt swatch på det lila Fowl Play lacket hos Gilded Nails: http://www.gildednails.co/2011/05/orly-fowl-play-birds-of-feather.html

3 Des:

Superhäftigt!

4 kerstin:

Galet fint!



Jag är ju lite pervers, men jag inspireras ofta av ätbara grejer :)

5 Honi:

Sminkan: Jag ÄLSKAR 80tals smink, vilka färger och överdrivna former. Superhärligt ju!



Caroline: Tack för länken, det ser faktiskt riktigt fint ut :)



Des: Tack!



Kerstin: Man ska vara lite pervers tycker jag, och inspiration är ju bra oavsett var det kommer från ;)

Kommentera här: