Wella Pro Series

Detta hittade hem till mig via en tävling hos Heartcore-tjejerna (länk) för några månader sedan så nu är det helt klart dags för en recension. Wella Professional är en rätt ny produkt som lovar att ge salongs-känslan hemma i badrummet. Det har släppts rätt många av denna sortens jumboflaskor som lovar samma sak så nuförtiden är det svårt att säga vilka som är dom bästa. Jag har tidigare provat Tresemme som jag tyckte gjorde att mitt hår blev fettigt och trist att ha och göra med. Denna känns dessutom mer dryg, vilket ju gör att dom stora flaskorna nästan känns som ett bottenlöst hål.

 

Vi kan väl prata om mina förutsättningar först så man har något att jämföra med. Jag har väldigt långt och väldigt tjockt relativt obehandlat hår (har några få ljusa slingor i) som jag tvättar två eller tre gånger i veckan för att hårbotten ska hållas i balans. Det är inte bra att tvätta håret varje dag för då sköljs dom naturliga fetterna bort och hårbotten går i högvarv för att producera mer och mer fett vilket innebär att du till sist sitter i en ond cirkel där håret nästan blir fett samma dag man tvättat det. Jag tycker doften är en utomordentlig blandning av en ren men samtidigt frisk doft, som inte går mot att vara tvålig (Det gillar jag inte). Håret känns friskt och spänstigt och håller sig rent tills jag väljer att tvätta det igen. Det gör inga mirakel a'la riktiga salongsprodukter (Typ Redken eller liknande) men det är en bra kombo som jag fattat tycke för.

 

Pris: Runt 50-70kr per flaska, men oftast finns det 2 till priset av 1 erbjudanden.

Finns hos: Välsorterade matvarubutiker samt större varuhus.

Mitt betyg: 4/5, stora flaskor med trevlig doft som håller håret rent och friskt.

Kommentera här: