Nagellacksthinner

Alla har vi väl dom där nagellacken som blivit trista och tjocka efter ett tag, som står i badrumsskåp och i lådor månad efter månad och förblir oanvända även fast det kanske är ett lack man gillat riktigt mycket. En thinner återför dom kemiska ämnena som försvunnit med tiden och återför lackets ursprungliga konsistens. Detta gör lacket lätt att lacka med igen!


Här har vi tre förslag på thinners som verkar fått bra feedback. Här kommer lite info och direktlänkar till webshopparna:
OPI Nail polish thinner - 150 kr/60 ml (2,5 kr/ml) - Kicks.se (Direktlänk här)
Essie Fluid-e Nail Polish Thinner - 189 kr/15 ml (12,6kr/ml) - Eleven.se (Direktlänk här)
Mavala Nail polish thinner - Ca 63 kr/10 ml (6,3kr/ml) - Feelunique.com (Direktlänk här)

Kommentarer:

1 Sminkan:

Jag har Poshé som är B3F och Seche Vite som inte är det och jag älskar speciellt SV. Den kan få fart på vad som helst!

2 kerstin:

Jag har den från OPI. Den är riktigt bra, även om det kändes lite dyrt när jag köpte den.

3 Honi:

Sminkan: Seche har jag tänkt på, det verkar vara många som gillar den. Har inte sett den på några webshoppar som skickar till Sverige (Eller danmark för den delen) dock :/ Ebay!



Kerstin: Kan förstå att det sved lite, men kikar man på ml/kr så är den ju helt klart billigast :)

4 Glitter Sisters:

Har nog aldrig tänkt på att det finns en sådan produkt. Har använt nagellacksremover för att tunna men det blir liksom inte samma sak då vissa lack blir flammiga av removern. Men nu ska jag banne mig köpa en thinner och använda den tilll min Seche Vite. Nackdelen med snabbtorkande lack är ju att de torkar redan i flaskan. /N

5 Honi:

N: Det finns produkter till nästan allt nuförtiden! Jag tycker det är smart, så kan man få fart i gamla favoriter man inte velat kasta bort än :)

6 H:

bra tips! måste köpa thinner så jag kan använda mina sally hansen från 2004 igen. haha. även najs med tipsen om ELFs nagellack i det senare inlägget :)

Kommentera här: