Beauty Tag!

Underbara Killer Colors gjorde denna tag idag och utmanade alla som var sugna, jag tyckte det var spännande läsning och ville också haka på!


1. Vilken foundation använder du?
L'oreal True Match Foundation i färgen C1 Rose Ivory.

2. Favoritconcealer?
I ärlighetens namn så äger jag inte en concealer, så ingen!

3. Vad har din hudton för undertoner?
Bra fråga! För det mesta faller jag mellan undertonerna men dom gånger jag ska ha en foundation som är det ena så blir det för det mesta kall underton.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Kul till fest, till vardags orkar jag inte. Det är helt enkelt för mycket jobb!

5. Slänger du din mascara  efter tre månader?
Det kan jag inte direkt påstå, jag slänger dom när dom blir sunkiga. Om detta är efter en månad eller 5 brukar jag inte bry mig så mycket om, man märker rätt fort på mascaror när det är dags att slänga dom.

6. Vilken är din favoritmascara?
The Colossal Mascara och 2000 Calorie Mascara.

7. Favoritapplikatorer?
Jag gillar penslar, speciellt små sådana som har riktigt fin stuns i borsten så man får mer precision.

8. Använder du någon primer?
Till ögonen använder jag Too Faced Shadow Insurance och NYX Jumbo Pens ovanpå det. Till ansiktet är det E.L.F Mineral infused face primer som gäller.

9. Favvoögonskugga?
Alldeles för många, jag gillar NYX Morocco och MAC Shroom(Som är en superfin highlighter)

10. Favvoläppstift?
Jag gillar NYX round lipstick i Tea Rose väldigt mycket men jag har inte direkt någon favorit.

11. Favvoläppglans?
Eyeko Shoreditch just nu!

12. Favvoblush?
Som ni vet så har jag inte så många rouges men jag gillar ELF Mineral Blush i Bliss.

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?
Jag tycker det är det bästa! Är det något som inte fungerar för en så är det ju inte hela världen. Dessutom hittar man oftast riktigt fina grejer till bråkdelen av priset av det man hade spenderat om man kört på high-end.

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Jag har länge funderat på att gå hela makeupartist utbildningen men tid och pengar är väl det som gör att jag inte har gjort det än.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Spindelbensmascara. När man lassar på med lager efter lager efter lager av mascara och tror att det gör att fransarna ser fina och markerade ut. Jag tycker snarare det ser läskigt ut, och allt annat än naturligt. Men sen är det ju upp till var och en hur man vill göra, jag skulle aldrig i världen döma någon efter hur dom sminkar sig.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Färg färg färg!

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
NYX, Stila, Smashbox och GOSH är nog mina favoriter!

 

Jag utmanar:

Wysteriia

Skimmerskuggan

Lackat

Glitter Sisters

Omygloss

Roxcat

Kommentera här: