EOTD - Mint it up!

Idag kände jag för en riktig färgbomb och plockade fram dom gamla goda fyrkantiga H&M skuggorna som jag haft ett tag men inte riktigt använt så mycket! Det blev aqua över hela locket och sedan en ljusare blågrön skugga på inre delen, samt en lite mörkare blå på yttre delen. Sen blendades allt ihop och jag måste säga att jag verkligen älskar den här looken! Jag brukar vara lite smårädd för starka blå färger, för vi har väl alla sett dom gamla damerna i film som har blå ögonskugga i halva ansiktet. Det funkar fint, allt med måtta dock!
Eng: I felt for a color-bomb today and got my good old H&M square eyeshadows out. Ive had them for quite a while but i havent really used them much! I applied aqua all over the lid and then a lighter bluegreen eyeshadow on the inner part of the lid, aswell as a slightly darker blue on the outer part. Then everything got blended together and i gotta say i really love this look! Im usually slightly scared of strong blue colors, we've all probably seen those older ladies in movies with blue eyeshadow in half their faces. It works nicely, everything in moderation though!

Products/Produkter:
Eyeshadows H&M, Square ones (No names unfortunately).
2000 Calorie Mascara, Max Factor
Kohl Pencil, 020 Black, Max Factor

Kommentarer:

1 FIONA - en ointressant vardag:

jaa den vill jag också se :D följa varandra på bloglovin? :)

2 Nathalie Lindh:

tuff sminkning!

3 FAAKIE - WWW.FAAKIES.BLOGG.SE★:

tack så mycket :) ja det är väldigt spännande också! Gör du en kväll som denna?

4 Emmelie Eriksson:

Ingen aning om vad det heter! :(

5 Erika(jyringen):

sv.varför sjutton är du där då?? :P

6 Beatrice Jakbobsson [foto]:

sv: tack :D

nej<3

7 Helena:

en riktigt fin färgbomb :-)

8 CECILIA EWERLÖF - CECILETTE ♥:

Fin header <3

9 Johanna:

Nej det är verkligen inte fel. Såna dagar behövs ibland.



snyggt gjort, jag är glad om jag ens får färg på mina ögon haha

10 CECILIA EWERLÖF - CECILETTE ♥:

tack :D jo jag gillar den också <3

11 Erika(jyringen):

sv.dom??? var det flera?? :)

12 Terese:

Tack så mycket! Har en likadan tatuering på andra handen också! :) Måste säga att jag gillar din blogg. Jättebra smink tips, naglar är också skoj !

13 17 år och ung mamma:

tack :DD

14 Honi:

Natalie: Tack :) Kul med massor av färg ibland!

Helena: Behövdes helt klart en regnig dag som den! :)

Cecilia: Tack!

Johanna: Tack! En primer är helt klart värt att kika på om man har problem med färgerna, det gör att det fäster bättre :)

Terese: Tusen tack vad glad jag blir att du gillar bloggen! Kram!

15 Anna:

Isig makeup! Riktigt snyggt. :)

16 Honi:

Anna: Tack :) Gick inte efter isigt men såg efteråt att jag såg ut som en isprinsessa eller nåt!

Kommentera här: