EOTD - Citrus

Tvättade bort sminket från tidigare och så fick jag äntligen sätta penslarna i min manlypalette, och drogs direkt mot såna färger som jag inte har haft tidigare. Neongult och neongrönt fick det bli idag. Citrusaktigt och giftingt. Paletten är överraskande enkel att arbeta med, skuggorna är riktigt pigmenterade. På bilderna ovan har jag enbart använt en concealer som primer, så på en primer blir dom säkert ännu mer intensiva!

Eng: Washed off the makeup from earliner and finally managed to get time to put the brushes into my manlypalette and i was directly drawn to the kind of colors I havent had before. The verdict fell on neon yellow and neon green, citrus-ish and toxic. The palette is surprisingly nice to work with, the eyeshadows are really pigmented. On the pictures above ive only used a concealer as a primer, so on a primer they will most likely become even more intense.

Products :

Eyeshadows - Manlypalette
Primer - E.L.F Concealer
Eyeliner - E.L.F Cream eyeliner - Black
Eyeliner - Max Factor - Kohl Pencil 020 Black
Mascara - GOSH - Extreme 2 step volume mascara - Black

Kommentarer:

1 Emmy:

Sv: Att dom var :-P

Hoppas du har en fin dag?

2 sofia:

hoppas att du får en bra söndag:)

3 Sandra:

Haha fast jag var för trött för att bli rädd :P

4 Sara:

snyggt :D

5 Andréa:

Sv: Oj, smart! Det skulle jag aldrig ha kommit på själv :) Fick du den idén själv?



Angående din Manly-palett... Hur lång tid tog leveransen för dig, och vilket land bodde säljaren i? Du får gärna säga namnet på säljaren också :) Jag tänkte nämligen själv köpa en sån palett på Ebay, men vill köpa från en säljare som frakten går så snabbt från som möjligt.

6 Anonym:

Fina bilder du har på din blogg!

Vad ska du annars göra idag?

Http://smekizz.blogg.se

7 karin:

ja visst är den mysig :)

8 Emilie:

Sv: Man vill ju inte att de ska växa upp och bli stora :')



Jättefin sminkning förresten ^^

9 Andréa:

Sv: Tack, då ska jag kolla in den säljaren :)

10 emmi:

sv; Åh vad roligt att du ställer upp i min tävling =) hör av mig när vinnaren är utsedd. Ha en bra dag ♥

11 TNORDQVIST - FOTO:

sv: tack! :)

12 Jennie ♥:

sv: jaa gör e vettja :D de är ju jättebra :) vilken är in favorit? sett den nya på bio?

13 sanna/fotoblogg:

nej det är det aldrig!

Tack så mycket :)

14 elina:

ja det är verkligen gott !:D

15 matilda:

fin blogg :)

ps. jag har frågestund i min blogg. skriv gärna en fråga till mig så svarar jag på den inom en vecka :)

ha det bra !

16 felicia:

vad kul :) Jag älskar fotboll :D

17 Anonym:

åhtack! :D

18 lindababby:

Sv. Jag me!! Snygg sminkning!

19 Anonym:

coola färger:)

hoppas du har en fin söndag:)

20 sandra:

sV: jaaa den var bra dock somnade jag i mitten av filmen en stund för jag var så trött. Men vad duktig du är på att sminka, gått kurs eller så?

21 anonym:

tack du :)

22 ciiz:

då borde du absolut åka dit, underbart där :)

23 frida:

sv: tack :D lite skönare med tunntunna leggings under än barbent nu i höst :) allt bra med dig? :D

24 Johanna:

Sv; Du borde verkligen kolla på resten av säsongen! Den finns på mtv.com :D

25 MATHILDAAZ ღ - vinn ett presentkort på runns.se!:

SVAR Tack :)

26 Leia♥:

vad fint:)

27 ElinLouise:

sv: ja eller hur, de är riktigt roligt de :D !!

28 My:

Sv: Det var de verkligen :)

29 Annika:

Det var supernice!

30 Hanna N:

Du gillar du min blogg så får du gärna rösta på mig som veckansblogg på den här länken. Skulle bli så glad :D

http://kimiees.blogg.se/2010/september/finalisterna-i-veckans-blogg.html#comment

31 sandra:

SV: shit asso du måste skoja?:O

32 Paulina:

Det låter väldigt mys :D

33 Anneli:

va fin sminkning de var:) hur ere ?:)

34 Therese - Colins mamma:

Ja, det är behändigt :)

Vilken fin sminkning!

35 emmi:

Hej! Dagens blogg tävlingen är nu avslutat. Gå in och se om det blev du! Och om inte, så tycker jag du ska skriva ett grattis till de som vann och anmäla dig till nästa dagens blogg som kommer inom kort!

Ha en bra kväll, kram!

36 Amanda - MANDOSA:

sv: åh gud tack vad gullig du är !

37 Clara (www.claara.blogg.se):

Sv: Tack detsamma! :)

38 Elin:

Snyggt! :D



Haft en bra dag?

39 Angeliqa:

sv: okej, är det svårt där då? vad betyder programmering då ? XD



kram

40 Alice:

coolt!



Sv: haha jo, eller hur xD

Vad hittar du på?

41 ASIAT:

japp, det är helt lovely :)

vad gör du imorgon då?



- ASIAT

42 Anonym:

sv: hihi (: de är super sköna!

43 JOSEPHINE:

SV: Det förstår jag! :D Min syster kom hem idag och jag såg att hon hade en sån fast grå! ;) ganska roligt faktiskt! :D men den är skit go och fin i verkligheten så du borde satsa på den! :D

44 J O A N N A:

Sv: Haha, ja det brukar vara rätt kul, och tack! :)

45 Michan:

=) Sjukt bra!

Snygg sminkning.

46 Anna med A:

Haha ja :D

47 emmi:

sv; ja grattis till dem! kanske blir du nästa gång. kram ♥

48 Emilia:

Sv; Tack så himla mycket! :) Är det du som är så duktig på att sminka? Såg alla fina bilder.

49 Celia:

SV : VA? Vart köpte du den? Jag fick betala min för 210 på eleven.se :(

50 PJOHANNAS:

SVAR: okej :D

51 alva:

sv: tack så mycket!

52 Kajalpennan:

Du passar i så här starka färger. Åtminstone passar ditt öga i det :)

53 m':

awwh tack så mycket:D

54 Emilia:

sv: göteborg är underbart! finns en massa affärer! vilken är din favorit? ^^

55 Marika:

Svar: Ja det är kul! synd att min axel inte klarar av att spela det.. får kolla på=)

56 Celia:

Sv: Okej :) Du sminkar dig väldigt bra också!

57 jennyhammarström - mitt liv som mamma:

sv; åh tack =)

58 Linda:

Sv: Tackar för att du gillar min cupcake tårta :)

59 Angeliqa:

sv: okej, är det kul ? :) händer imorron då ? :D



godnatt!



kram

60 fia:

jag glor på rederiet på youtube;D

61 Deniesé:

sv: Ja träningsvärk är helt underbart! :D

62 asta:

ja ellerhur !

allt bra ? :)

63 ebba:

sv: tack, jag hade det jätte bra! :)kram

64 Vannichi - Min blogg om min vardag!:

Snyggt!



SV; Tack , ja visst är det..



Vad ska du göra i morgon ?

65 Erika - Madame Scandaleuse:

Sv: Ja, visst är de fina! Grym sminkning! :D

66 Frida Stigevik:

sv: tack, kul att du läste inlägget! :)

ja, det är olika men vi har alla våra upp och nedgångar någon gång i livet.

67 FRIDA HJÄRTA KEVIN:

Vinnaren av smyckestävlingen är avslutad! Gå in och kolla om det var du som vann! :D

68 Anonym:

kolla min blogg och va med i tävlingen :D

69 elin:

sv: ja oboy och toast är så gott! har du föresten provat den nya daim oboyen? :)

70 Angelica:

Läs och kommentera mitt inlägg om hur fel det är att sätta Sverigedemokraterna i riksdagen! :)

71 Elisabeth:

sv: okej, har sett att alla har den du har men sen såg jag eleven.. men det är ju inte samma då.. tkr inte dem kan kalla det samma namn :s för det är ju ej samma..

72 Malin:

Svar:

Ja, jag får tänka på att göra det till nästa gång;P..



Wow, vågad (men snygg!) sminkning :)

73 Alexandra - Uppsalas största blogg:

SV: Åh tack för tipset :) kikar in såklart :D

74 Cornelia:

sv: tack så mycket, va de var roligt :)

75 Elin:

Sv: Tack så jätte mycket! :)

76 Linda:

Snygg målning ^^

Kommentera här: