EOTD - Blurple

Plockade i mitt smink och satt och kikade på det blå och lila och bestämde mig för att göra en blurple sminkning (Blue & Purple = Blurple, blålila alltså!). Lade en lila kajal från Wet'n'wild som bas över hela rörliga locket och applicerade ett lila pigment över inre delen av locket och sedan en blå på yttersidan. Sen blendades det uppåt och inåt mot det lila. Galet färgglatt och absolut en av mina favoritkombinationer av färger just nu! Att man ska behöva dyra produkter för att få ett bra resultat kan man ju se här, det lila pigmentet kostade 5 kronor på ebay, den blå skuggan är från H&M och kostade en tjuga, Mascaran kostade drygt 10 kronor och kajalen en tjuga.

Eng: I was poking around in my makeupstash and was checking out my blue and purple shadws and decided for a blurple makeuo (Blue & Purple = Blurple!). I applied a purple eyeliner from Wet'n'wild as a base over the entire moveable lid and then applied a purple pigment on the inner part of the lid and then a blue on the outer part. I blended it upwards and in towards the purple. Crazy colorful and absolutely one of my favourite combinations right now! This shows that you dont need expensive products for a good result, the purple pigment cost me under a euro on ebay, the blue eyeshadow is from H&M and cost me 2 euros, the mascara was 1 euro and the eyeliner was 2 euros.

Products/Produkter:
Wet'n'wild - Kajal&Eyeliner - 9
Boots no7 - Mascara - Maximum volume(Black)
Leishi Pigment Purple - Ebay
Max Factor - Kohl Pencil - 020 Black
H&M - Eyeshadows (Square ones) - Light blue

Kommentarer:

1 Christopher:

den är skit snygg! allt bra annars?:)

2 Johanna:

Snygg sminkning!

sv: Ja det börjar bli riktigt kallt, halsduken är på nästan jämt!

3 Nivi:

fin färg :)

4 Jennifer Täng - miss dee:

m helt underbart, nu är det bara till att vänta tills nästa vår :D det kommer snart !! fin blogg !!

5 Emma:

riktigt frän sminkning!

6 Kerstin:

Fint!

7 teddy:

Jätte vacker sminkning!

Fina bilder.



Ja visst är det underbart med smattrande regn.

Hoppas du får en fin dag i skolan iaf :)

8 Annica:

coolt :)

9 GABRIELLE:

vad ballt ! :D

10 Honi:

Johanna, Nivi, Emma, Kerstin, Teddy, Gabrielle, Annica: Tusen tack!

11 emelie:

sv: om du ska köpa på ikea köp då BLOCKLjusen med vaniljdoft. dom slår allt!! :D

12 Ebba:

Vilken fin sminkning!

13 Elena:

Snyggt! :)

14 fanny:

Sjukt snyggt. Jag orkar aldrig vara sådär ambitiös själv.

15 santhra:

sv: Hhihi tack! :) Den har jag köpt på Gina :) Finns olika färger med olika mönster! :)

16 CLASSY - UNG BLIVANDE MAMMA!:

Nej så jävla äckligt!



Vad fint du sminkat dig, allt bra?

17 Alexaandra:

Fint målat! :)



Sv: Jaa, det är super mysigt med ens killes kläder! Mycket mysigare än sina egna! :)

18 sandra:

gud så snyggt!

19 therese:

sv: tack så mycket! :D du är sötare. vad gör du? =)

20 Kajalpennan:

Snyggt med lila och blått. Känner på mig att jag kommenterar för lite här så jag slänger in en liten vinkning och meddelar att jag läser alla inlägg :)

21 Olivia:

sv: nejdå :) den funkar verkligen!

22 pimpXprincess:

Fint :)



Svar: Haha! Tack så mycket!

23 Jenny:

Tack, det gör jag med. Ska leta imorgon :)

Snygg make up btw :)

24 Caroline/StyleFile:

snyggt!

25 Johanna:

Älskar att vara uppe i fjällen jag med! Som tur är så har jag en pojkvän som tävlar i skicross så jag kan ju åka med honom upp när jag vill :)

26 fanny:

fin sminkning! jag gillar det ibland ;)

27 Tessan:

Sv: ja det var riktigt gott :) Jag kan tänka mig det! Tack detsamma :) Kram

28 Helena:

vilken härlig färgkombo

29 Sara:

SV; Haha :D

Är mascaran bra?

30 JUDITH G.:

svar: nä,har den börjat på tv?! :o

31 sandra:

allt bra? :D

32 Hanna:

Hahah men tack!. Jag önskar jag var lite mer kreativ, nog kan jag ta ut svängarna mer men är lite för feg för jag vill att det ska se bra ut.



Inspiration är toppen!.

33 sofen *foto-vardag*:

SV: Tack så mycket! Jag älskar "mörka" sminkningar :)

34 Vexxi:

Sv: Tack! :D

Skolan är som skolan är :P

Hur har du haft det idag?

35 Hanna:

Oj, ordning och reda :D. Det gillas! Så mycket lättare att hitta allt då

36 FIONA - en ointressant vardag:

ABSOLUT! :d följa varandra på bloglovin? :)

37 FRIDA HJÄRTA KEVIN:

SV; Kul att du är med! :D

Jag skickar till dig när tävlingen är avslutad :)

38 LORISSALOVEBOMB:

Nu är min utlottning avgjord, gå gärna in och titta vem som vann.



Om du inte var en av dem som var med och tävlade så kan jag ändå tipsa om att det finns ett trevligt tips om coola klockor upplagt! Kanske just din favoritfärg finns? Kika gärna :)

39 Ruth Frida Marie:

Väldigt fint smink!

40 Nymphea:

sv: Ja visst är den :D har letat i massor av Lindex-butiker men bara hittat den på nätet :)



Snygg sminkning! Funderar på att köpa några blåa ögonskuggor.. ska ju vara snyggt till bruna ögon säger dom :]

41 Alexandra - Uppsalas största blogg:

sv: tack :D älskar dödskallar :D

42 t h a i p i n n e n ♥:

sv; nu är dagensblogg utsedd, kika in och kolla om det blev du :)

43 jenny:

tack

44 JUDITH G.:

har oth börjat på tv? :o

45 Honi:

Judith: Det har börjat på tv i USA, jag tycker det tar för lång tid för sverige att få in avsnitten så jag ser allt dagen efter det släpps istället :)

46 amanda:

snygg!

47 Nora & Tina:

Vad härligt du sminkade ögonen! Keep up with the good work! :-) För övrigt tycker vi på Lovelysis., att du driver en bra blogg.

Ha en fortsatt trevlig dag!

/ Lovelysis.

48 Jeanette:

Så snyggt! :)



sv: Jo, det gör ju det. Men lite tråkigt att de blev bättre första gången.. Var väl inte lika nogrann nu kankse. :) Ja, de är jättemumsiga!

49 Cyt:

Snyggt!

50 maja:

tack så jättemycket:):) vilken fin sminkning du gjort! ha en bra dag=)

51 Emma - On the moon with Steve.:

Nice.

52 Julia:

Fräckt :D

Kommentera här: