Theme - Metallica Ride the lightning

Det blev lite lagomt bildregn där. Jag har gått och funderat på det nästa albumet i mitt tema men inte riktigt kommit på något som skulle kunna passa.. En förlängd vinge i lila och blått och med vita fransar och vita bryn blev det jag kom fram till.. Det är mest färgerna jag blev inspirerad av snarare än formerna av blixterna, för jag ville inte riskera att det skulle se Lady Gaga ut (med blixten alltså). Har aldrig gjort något liknande så det var kul att experimentera med något nytt!

Här finner ni den tidigare posten på temat:
Theme - Metallica Kill em all

Eng: Slight picture-rain there! Ive been thinking of the next album in the theme but I didnt really figure anything out that would suit it.. A long wing in purple and blue and with white lashes and white brows was the final look. Its mainly the colors Ive been inspired by rather then the shapes of the flashes (Cause i didnt want to risk it looking Lady Gaga-ish with the lightning and all). Ive never done anything similar so it was fun to experiment with something new!

Here's the previous post on the theme:
Theme - Metallica Kill em all

Products :

Eyeshadows - Manly palette
Primer - E.L.F Shimmering Facial Whip - Spotlight
Eyeliner - E.L.F Cream eyeliner - Black
Eyeliner - Max Factor - Kohl Pencil 020 Black
Mascara - GOSH - Extreme 2 step volume mascara (Only used the white primer)

Highlighter - Leishi(From ebay) - Purple

Brow color - Manly palette

Kommentarer:

1 Linnea:

SV; jag vet, världen sötaste köttbulle :) <33

2 Sheila:

Wow coolt! ;D

Har lagt upp lite kläder på bloggen nu, som jag säljer. Bl.a min egna designade byxdess/jumpsuit! ;D



Ha det fint!

3 Sannalitens:

Svar: Okej! Har du haft en bra vecka då? :)

4 Sminkan:

Läckert!

5 NailsbyNoir:

Sjukt snyggt! Önskar jag kunde sminka mig så där...

6 kerstin:

Tokfint!

7 Millah:

egentligen är jag int så förtjust i lule:S men vad ska man göra när man int hittar nå här=) kram

8 Lanah:

Sv: Hahaha, eller hur! :D Grym sida. :)

9 ♥In my pink heart♥:

svar: ja, det var gott :D

haft en bra helg? :=)

10 N:

ja visst är den fin :

11 isabelle:

svar: ja de är snygga :) De kommer från H&M och kostar 99:- är det sånna du har? :)

12 Emmanorrman -:

Gud vilken fin sminkning! ;o

Sv: Tack & det tkr jag med ;)

13 Catarina:

sv: Ja, visst, allting luktar gott. :)



Superfint. :D

14 E M A . W O R L D:

sv: ja sånt är så himla kul! :D

15 fanny:

SV: hah japp, verkligen! :o

16 Alina:

ja det var det verkligen!



grymma bilder!

17 » P H O T O L E N S:

SVAR: Okej! ;D

18 Becca:

sv: hihih erkänn man blev :b

allt bra med dej idag?

19 Emma. :#:

Sv; hihi, vad gör du ? : )

< 3

20 ellohell:

Ja, men eller hur! Fortsätt gärna läs om du vill :)

21 emelie "emira":

sv: katter är mysigt! :)

22 sandra:

hah tack! jag har bytt nu igen... men jag vet inte, tycker det är svårt :/

23 Mikaela:

ja visst va den! snygg smikning :D

24 sandra:

snyggt!

25 sara:

snygg sminkning :D

26 Felicia - mina författardrömmar:

Snygg sminkning ;)



sv: klart man vill att texterna ska ha känsla, och skriver man en historisk roman vill man ju ha den så verklighetstrogen som mycket så det blir en hel del research :) Fast det är ganska kul, beroende på vad det är man researchar :P Tack, jag ska kämpa på!

27 emilia:

Tack så jättemycket :)

fin sminkning!

28 ♫♪ Sandra T:

eller hur ^^

29 ida:

sv: tycker inte om de ;) ja bara sjunger där sen sticker ja :p

30 L I K E S O F I E [foto]:

- hihi tack :D

31 L I K E S O F I E [foto]:

- hihi tack :D

32 Linda - ndaiL:

fint!

33 emelie:

svar: okej :)



fin sminkning!

34 Marina mamma till antonio ! :):

oh tack så mycket!!



Shit va fint sminkat! E de du som har gjort det?

35 idah:

ja dom har jättefina halsdukar :)

36 louisebiszczak:

sv : hihi tack :D

btw cool sminkning ! :D

37 Emma:

har du ingen mascara på fransarna? :)



SVAR: hehe, ellerhur. :)

38 Emma:

SVAR: ahaa hehe, men cool sminkning. :)

39 Eleonore:

Vilken cool sminkning! Gjort den själv?



Det var smart där, man ska ju få allt serverat när man fyller år :D

40 Loova:

sv; haha ja det var drygt =(

41 bellahuuynh':

sv: hehe tack tack ^^



sminkningen var häftig ! :D

42 g e r a l d i n a:

sv; Tack detsamma du! :)



Vill du bli dagens blogg? Då ska du komma över till min blogg och anmäla dig där! :)

43 Anonym:

snygg sminkning:D

sv; haha nej okej

allt bra med dig ?

kram

44 linn ♥:

tack det ska jag (:

45 - Amanda -:

Svar; Jaa, dem är så jobbiga. Och sen säger man typ "Du fattar vad jag menar" och dem svarar typ "nää" :/

46 Neha:

Cool sminkning:D

Ellerhur!

47 elin:

fint :D



sv: haha, ja visst är hon :)

48 Liza:

Tack, tack:D fint öga<3

49 zandra:

snygg sminkning!



sv: åhwi, tack :))

50 A:

Tackar, det är en av mina närmaste vänner :)



Åh vad fint du sminkar!

51 Veronica "Ånka":

SV: tack, blir bra priser med när man handlar på skopunkten ;) nice make föresten =)

52 Camilla:

Tack så mycket sötnos! ♥

53 M A L I N :):

ja sånt vill man ju inte missa :D

54 LISOU:

tack! :)

det tycker jag med!

55 mathilda:

metallica e grymma ! :)



Att träna och äta rätt är inte samma som att man inte äter eller att man tränar för att gå ner.



att träna och äta rätt är kanon bra ju, men att träna och nästan inte äta något är skit.

'

Precis som du skriver. att träna och äta bra är bara bra för sig själv så de klandrar jag verkligen inte :)

56 Sophie & Linn:

haha de va jätte gott också :D

57 Emma:

sv: Jadu, dom är rätt nöjda nu ;)



vad gör du då?

58 Anna:

sv; haha ja! :D

59 fannybjuhr:

joo..dock jätte tråkigt..

60 Dolly:

söt du e



tack så mkt :)



följa varandras lovin ?

61 Emma:

sv: höh, är en tunika egentligen,

men tack :)

62 Fia:

jo, de va super !! :-)



Oj vilken fin sminkning ! allt bra?

63 moa:

jo visst gör det:)

64 liindblaads:

Det e faktiskt inte så jättelångt :D

65 Emma (sysslingarnas):

SV okej, tack :)

66 kittymon:

och jag har samma problem fast tvärtom. För smala vader så alla stövlar glappar och det ser enbart fult ut men dessa kan man ju välja lite. Det är en stövel från märket Tamaris.

67 GUEVACCI:

jasså :P är det så? ^^

68 Sixy ;):

SV: Tack så jättemycket! :D

69 Vannichis:

SV; Javisst var den , allt bra söt ?

70 Anonym:

ja, den var härlig! :D

tack så mkt vadglad jag blir! :D

71 sanna:

snyggt smink ! ;D

åhh gossip girl och one tree hill är ju abs

en av dom bästa serierna ! :)

haft en bra dag ? :)

72 iirya:

aw :) tack :))

73 Frida Pygmeisk:

sv: åh tack så mycket! =) Ser att du gillar smink, bra där! ;D

74 Annie:

Jätte fin sminkning!

75 mv:

tack så mkt ^^

76 Lea:

Haha olika strumpor brukar jag ha ganska ofta och det beror på att jag aldrig tycks hitta några jämna par i mina lådor! ;)

77 Anonym:

läste en kommentar från dig i sofiestyles blogg. läs min blogg så ska du ju få se!

78 tibella:

sv: Jadå det blev jätte gott, allt bra med dig ?

puss ♥

79 Linn's beautybox - skönhet, fashion, glamour, inspiration:

sv. ja det hade inte jag heller hört talas om. men min moster köpte det till mig. helt okej faktiskt :)

80 bella:

åh jobbigt ;o

81 Julia:

sv: Tack så mycket! allt bra med dig?

82 Anonym:

sv: de kan vara kul ibland men inte alltid :)

83 hanna:

SV; nej usch får sån ångest

84 veronica:

sv: Ja det är härligt med hus, men samtidigt väldigt skönt att bo i lägenhet också tycker jag :)

Otroligt snygg sminkning :)

85 t h a i p i n n e n ♥:

snyggt:)



sv; hahah ja där har du en poäng ;D

86 Amanda:

Sv: Yeah, den är från Gina. Haha :)

87 ebba:

sv: tack! allt bra? :D

88 Julia:

sv; ah dom var så vackra! jaså? va kul att du är från boden :) vart bor du nu ? :)



fin sminkning

89 CHIRRE:

snyggt! du är så duktig!:D



svar: det var en supermysig kväll:D

90 Felicia:

sv: Tack! Och tack igen;) Det gick bra med innebandyn!

91 u name it:

börja? :) ha vet !;D fast gör de imorgon ist^^

92 B E X:

sv; okej! dom har liknande från ralp lauren som går på över tusenlappen och denna kostar bara 199 & fri frakt, riktigt kap!

93 josse:

Hej ja visst dom är dom sötaste hundraserna enligt mig as fin sminkning du gjort kram

94 sofie - en dansares dagbok:

sv: ja italien var riktigt najs!



ps! ;D http://stephaniekiratsopoulou.blogg.se/2010/october/veckans-blogg-finalister.html



Gå in på denna länken och rösta fram mig som veckans blogg i Stephanies tävling!

lämna en kommentar på hennes blogg där Du skriver att Du röstar på Nr 6 (min blogg), gör Du detta är Du guld värd! :D

95 Nathalie:

åh tack:D

är du nöjd med helgen som varit?:D

96 Pauline:

hon är sötast :)

97 LORISSA LOVEBOMB:

sv: :D



just nu sitter jag och knaprar chips och njuter frotfarande vid TV:n. Ibland måste man njuta lite! Är du en chipstjej eller föredrar du någon annan snacks?

98 kajsaaa:

sv: tack så jättemycket!

99 Julia:

tqack så mycket, vilken fin blogg du har :D

100 S' - Be Real ♥:

Åh tack så mycket söta du! glad jag blir :)

Fin sminkning!

101 Emmy:

sv. Ja visst är det :) alltid lika kul att spela wii :)

102 felicia:

svar: jag tycker faktiskt inte att gossip girl är så jätte bra. Det är mest bra i slutet varje gång tycker jag.

103 Linda:

oj va läckert!

104 Cornelia:

Snyggt :D

105 bellahuuynh':

106 Anonym:

tack så hemskt mkt! :D fin blogg!

107 djoikiis<3:

Vad fint du sminkar!^^ :D Jätte bra "cosmetica tips!" Tack för denna bloggen :D Sv: Man hittar tröjan på www.melba.se och tack för den söta kommentaren<3

108 AMANDA FALK:

gud vad läcker sminkning :D önskar jag var så där duktig på att lägga ögonskugga, kan verkligen inte och använder aldrig.. kan inte träna helelr eftersom jag tycker det är tråkigt, hehe, synd. Men föresten, noppar du inte ögonbrynen? borde vara svårare att lägga på hårstråna lixom eller!?

Ha en toppen bra lillördags-kväll!

109 Honi:

Amanda Falk: Jodå, nog noppar jag brynen. Har en massa småfjun som inte syns annars (Men eftersom jag lade en vit krämskugga så syns alla små fjun). Orkar inte noppa dom små håren som ändå inte syns. Brukar ta dom med ögonbrynskniv nån gång då och då istället!

Kommentera här: