Julklappstips till henne - Doft

Något som jag alltid uppskattar i julklapp och födelsedagspresent är parfym, då det oftast är lite smådyrt och många vill spendera sina pengar på viktigare saker. Parfym är väldigt individuellt, men jag tänkte lista några som jag fattat tycke för eller som verkar vara riktigt populära parfymer i allmänhet! Hoppas någon får nytta av mina parfymtips.

DKNY's Be Delicious är en väldigt populär parfym som många beskriver som en väldigt fräsch doft som fungerar lika bra oavsett årstid. Jag har provsniffat och den luktar absolut gudomligt!

Finns hos dom flesta butiker som har parfym, kicks etc.

LÄNK till Kicks webshopp

Clean's parfymer gillar jag jättemycket, dom har en lite annorlunda filosofi. Det är inte parfymer i den klassiska formen med toner av frukt eller blommor, utan har dofter som Warm Cotton (Som luktar som varm bomull) I kitet får man Clean Original, Shower Fresh, Warm Cotton och Outdoor Shower Fresh med, i varsin 30 ml flaska. Det enda som är lite synd är att min favoritdoft Fresh Laundry inte finns med i kitet.

Finns hos välsorterade parfymerier och vissa större sminkaffärer.

LÄNK till Nelly's webshopp

När jag såg denna lilla presentask hos Kicks så var jag bara tvungen att tipsa er om den, detta är och har varit min favoritparfym i så många år nu att det har blivit något av min signaturparfym. Det är en fräsch och uppfriskande doft som jag helt enkelt älskar! Parfymen kan köpas separat i dom flesta sminkbutiker såsom Åhlens, Kicks & Parelle.

LÄNK till Kicks webshopp

Ett gäng parfymer jag suttit och kikat på ett tag nu är Gwen Stefanis Harajuku Lovers serie av parfymer med dom extremt coola och söta flaskorna som skulle få en klar dekorativ plats på mitt sminkbord. Min favorit är Angel som nog skulle passa mig bäst, men det finns något för alla! Dofterna är lekfulla, och varierar från blommiga till söta till lite mer mysteriska dofter.

LÄNK till eleven.se's webshopp

Britney Spears har gjort många dofter dom senaste åren men min favorit är Fantasy som jag tycker doftar så fantastiskt gott. Det är en söt doft som nästan kan beskrivas som doften av nybakade kakor eller godis. Doften är väldigt feminin och kvinnlig och passar både till dagtid och till fest.

LÄNK till Kicks webshopp

Kommentarer:

1 Amra:

Du , clowner är grymt obehagliga så det är inte alls töntigt.

2 Johanna - S H O N A L I:

sv. kan jag förstå ! London är fint :) har du bott där?

3 josefine:

sv; ja de är det. Den pennan var från kunskapsgymnasiet så jag får försöka ta mig in där och hämta en ny ;)

4 mikaelahovander:

ah det är ju verkligen bäst!

kollade du förut eller ?

kram <3

5 Emelie Lagne:

tack :P

6 Johanna - S H O N A L I:

Kul med parfymtips!

sv. Åhh vad roligt! :D kan tänka det (:

7 thesswester - inte som alla andra:

sv: ja det är en härlig känsla :D att plugga lönar sig ;)

8 pinkii:

haha :P :D

9 gabrielle:

tack så mycket :)

hur är det med dig idag då ?

10 Cissi:

jag sov också som en stock! ;) undebrart

11 Saaaaaaaandrizz<33:

Bra tips ;)

12 Emma:

OHHH DKNY är sååå underbar. Jag hade blivit överlycklig för denna.

13 ardiana:

svar: ja då bordet är från ikea, billigt och fint.

tack för din kommentar :D



Jag tycker om att få parfymer med och DKNY be delicious har jag haft den är dock slut nu. Den doftar så otroligt gott och fräscht jag älskar den och skulle gärna vilja ha en till. det är sån parfym man aldrig tröttnar på.

14 Matilda:

sv: hah nej man gör ju inte de :P

15 Alexandra:

Ja det hade vart smidigt :)

16 Jasmine:

svar: Okej vad roligt! :D Den är verkligen värd att se :)

17 emelie:

haha tack :D

18 Honi:

Johanna: Kul att du tyckte om inlägget! :)

Sandriz: Tack! :) Kul att du gillade det.

Emma: Ja den doftar så himla gott, hade också blivit himla glad :)

Adriana: Ja det verkar vara många som gillar DKNY Be delicious riktigt mycket, även jag tycker den doftar så gott och fräscht :)

19 Kajsa:

Sv: Okej taack :D

20 Mary Jane:

Sv;

Tack! Hon är riktigt rund & go! :)

Ja, det är hur mysigt som helst! Disney är ju helt underbara filmer oxå!



Btw, vilken tjej tycker INTE om att få parfym ;p

Visst att det är väldigt svårt med dofter, men jag brukar bli glad bara det inte luktar för "tantigt" eller om jag inte redan har den :)



Ha en bra dag!

21 frida:

sv; jag med :)

22 Sandra:

Vilka bra tips :) Inte alltid lätt det där med julklappar.

23 Anonym:

ja visst gör man ! & sen är det så skönt att det är rent hemma och allt ju , man vill ju ha saker på sin plats osv ;)

Vad ska du hitta på idag ?

24 carro:

jaa, riktigt bra ;D

25 Kajsa - En feskardotter i mode:

Sv: Ahh Proffs är den jag använder, men den torkar ut håret på mig tyvärr :(

Van görs =)

26 E l i n [E.S.S.]:

Svar; Ja lite måste man ju faktiskt tänka sig för, speciellt så mycket som alla varnar om solarier och så vidare!



Och förresten, ÄLSKA Clean-parfymerna! :)

27 JOSEFINE THYBERG:

jo.. men så mycket sovmorgon blev det inte. var ändå tvungen att gå upp vid 8. ^^

28 Hanna:

sv: hehe aw tack(:

29 stephanie isabell:

tack snälla!

allt bra med dig?

30 Anna:

Tack så mycket :)

ja jag hade också hört det, men jag tycker likadant! den var ju lika bra som både serien och första filmen :)

Åh Britneys Fantasy har jag haft, vill gärna ha den igen:)

31 olivia:

sv: på mig med typ. :)

jätte snygg och bra blogg!

32 elina:

Jepp det var väldigt kul!

Fin blogg!

33 Lovisa♥:

den parfym luktar sååå himla gott ;) jag önskar den i julklapp ;)♥

Hur är det med dig ?

34 Studiobootleg - Bäst och nyast musik!:

Riktigt härlig blogg detta!



Vill du ta del av den nyaste musiken och de bästa spotifylistorna? gå då in på Studiobootleg.com där länkar jag den nyaste musiken innan radio spelat, samt lägger jag upp de bästa spotifylistorna till alla tillfällen! :)

35 B E L L A H U U Y N H ~:

sv: hehe jaa den är skitbra ^^ tyckte du gårdagens avsnitt var bra ?

36 Johanna:

Sv: mhm typ det godaste som finns..<3

37 mathilda:

sv:ja, grymt bra!

38 Felicia:

Haha, aa och det är riktigt mumms med kan jag lova.



Fina sminkningar i headern :)

39 hana shakib:

sv; haha man inser ju vilket stort misstag man har gjort efter 1a dagen!



Vad har du gjort idag då? :)

40 Frida Rosqvist:

Ja, det var det verkligen! (: Ah, rätt skönt.

41 Jasmine:

sv: visst är det så. Man kommer nog tacka sig själv att man har pluggat i framtiden ;)

42 Sara - Only me:

sv. tackar så mycket sötnos <3

43 mirjana:

Sv: haha a precis ju!

44 ÅSA:



jodå det funkar bättre nu. Nu gäller det bara att vänja sig vid windows 7 :P

45 Mikaela:

SV: grym blogg! :D Har också en sån där parfym, jag vet jag brukar också vara sådär. Jag går egentligen och lägger mig klockan 11/12 men nu så hade jag bestämt mig och jag lovar det, det är värt det!! :D

46 Anna Mathisen - photos:

sv: Tack! Ja färgbilden är orginalet och helt oredigerad och tråkig, haha ;) Men kul att du gillade det!

47 sara:

sv: håller med dig! :)

48 Wilhelmsson:

SV: jaa! hela min familj är glada,hela tiden!



vilken cool bloggheader du fixat där!

49 melissa':

tackar,krya du med :)

50 wilmaaa:

tack så mke!

ja jag får hoppas på det!:)

51 Jenna:

okej :) älskar DkNY ! :)

52 Elina:

sv: ah, men då förstår man ju att man blir opepp, just därför jag har valt att träna inomhus istället ;)

vilken superfin blogg förresten :)

53 Sofia:

SV: ja verkligen :)

54 E M M A:

sv: hehe jaa den är skitrolig :D

kramar

55 matilda alneberg:

Ja men precis det tycker jag med :)) hur är det med dig?

56 Caroline:

det har du rätt i :D

57 b:

Hej haft en bra dag? :)

58 Laila:

såå bra :D

59 Malin Sundin:

javisst är hon söt :) to die for!

60 olivia bjurström:

japp :)

61 Linnea:

suuuuper fin blogg, diggar värkligen, vad gör du i helgen då ? :D

62 Plutten:

Underbara dofter allihopa :)

63 plusett:

sv: tycker du? hur kommer det sig?

64 ida :)):

sv: hihi ja :)

oh snygga är dom också! :)

65 Mari:

Sv. Mm, det är såååå härlgit =)

66 malin hammarström:

ja verkligen ! haha tack ska du ha söta du !

67 Jonna:

haha ja den är bra =)



Dkny ä min favorit :)

68 Jennifer:

Neej inte är det då kul att bussen ska vara sen men antar att det hör till denna årstid..tyvärr -.-

Fin blogg :)

69 Ida:

fin blogg :)

70 ÅSA:



Vad heter det där typsnittet du använder dig mycket av? Jätte snyggt!

71 S A G A ♥:

ja precis, den var jätte mysig :D

72 Alexandra:

dkny's parfym luktar underbart!



ps. tipsa gärna om din favoritprodukt i mitt senaste inlägg, need you help!:)

73 Ofeeliia (::

Ja det är alltid lite kul :)

Kommentera här: