Garnier Eye Roll-on

Jag har nu under ett längre tag testat Garnier's omtalade ögon Roll-on med kaffein och tänkte skriva ner mina tankar och funderingar om den. Roll-on'en har en liten kall metallkula som själva roll-on kulan och ett serum som man rullar ut på huden. Produkten utlovar en upp-piggande effekt och synligt reducering på mörka ringar och uppsvälldhet.

 

Jag har inte problem med att jag är mörk under ögonen men jag har oftast väldigt trötta och uppsvällda ögon på morgonen. Något jag gillar med produkten är den kalla metallkulan som kan få mig att vakna upp ur vilken som helst skönhetssömn, det känns upp-piggande men jag tror snarare det beror på kylan än på serumet inuti. Jag brukar tvätta ansiktet med kallt vatten för att vakna upp på morgonen och det ger ungefär samma effekt på mina ögon som denna produkt.

 

När jag provar produkter brukar jag höra med mina vänner om någon av dom också har provat den för att kunna få åsikter och input från deras håll också så att det inte blir så enspårigt. En av mina vänner som har problem med mörka ringar hade använt samma produkt i ungefär tre veckor och berättade att hon inte sett skillnad alls på färgen, däremot tyckte hon att huden hade blivit mjukare och trodde det hade att göra med metallkulan och massagen man får av den.

 

Pris: Ca 120 kronor.

Mängd: 15 ml.

Finns hos: Dom flesta sminkbutiker såsom Kicks, Åhlens etc.

Mitt betyg: 2/5, den gör inte någon skillnad men kylan är härlig!

Kommentera här: