E.L.F Läppstift

Jag har provat färgerna Seductive (Till Vänster) och Gypsy (Till höger), och dom kostar dryga 19 kronor styck på eyeslipsface.co.uk. Gypsy anlände halvtrasig, läppstifted hade skruvat upp sig på något vänster och toppen satt helt enkelt fast på insidan av hylsan. Denna gång orkade jag faktiskt inte skriva till dom så jag rengjorde stiftet så gott jag kunde och lät det vara så.

En negativ sak med dessa läppstift är att stiftet går ovanför hylsan (Om ni förstår hur jag menar). På bilden är dom nedskruvade så mycket det går men dom sticker ändå ut vilket kan göra det väldigt jobbigt att sätta på och ta av hylsan då stiftet lätt kan skadas om man är lite för snabb.

Seductive (Ovan). Gypsy (Under).

Pigmenteringen är det inget fel på, tvärtom är dom faktiskt väldigt pigmenterade. Lagomt krämiga och mjuka utan att bli för skira. Hållbarheten är också den helt okej, men stiften är inga underverk som kan liknas med lipstains!

Förpackningen  drar ner betyget rejält faktiskt, då den är så fruktansvärt opraktisk.
Stiften får därför 3/5.

Kommentera här: