EOTD - Golden

Killer Colours har en tävling där man ska ta en bild på hur man bär sitt guld, och jag var inne på den lokala matvarubutiken häromdagen och köpte denna mascara :



Den är svart i ena änden och guldig/bronzig i andra änden. Man ska alltså ta det svarta på först och sedan förgylla fransarna med den andra delen. Tänkte prova den och göra mitt tävlingsbidrag på en gång!

Det blev en skimrande glittrande sminkning med guldfransar, guldskugga samt en brun guldig accentfärg. Jag blev faktiskt rätt nöjd. Mascaran funkar rätt bra, förutom att borstarna kan vara lite halvsvåra att hantera. Tror inte det blir en sminkning jag har till vardags, men jag kommer definitivt återanvända den till fest med snygga guldörhängen som matchar till.

Den andra bilden är lite otydlig men jag ville visa det fina glittriga guldskimret som man får på fransarna och det var den bästa bilden jag kunde ta.

 

Produkter:

Max Factor Kohl Pencil

E.l.f eyeshadow primer

Makeupstore Microshadow Famous

Be never to busy to be beautiful ögonskugga burnish

E.l.f mineralskugga Confident

Max Factor Masterpiece beyond lenght mascara i svart/guld.

Kommentarer:

1 Julia:

vad snyggt det blev!:)

2 Bloggarmaja:

åh snyggt :)

3 Mulija:

HEJ!

Fin blogg!

Ska vi följa varrandra via bloglovin?:)

Kram

4 emelie:

åh tack:D allt bra?

5 Annika:

Gud va läckert det blev!

6 Pinch:

Cool, I like the idea of that mascara. I would wear that for everyday school-use! Haha. I guess I could do the same with regular mascara and use glitter liner on the tips. Thanks for the idea!

7 Tova:

vill du vara med

och gissa på din topp 5

i eurovisionen ikväll?



besök då min blogg :)

8 Tova:

Nu är du med på bloggen :) får ju hålla tummarna att danmark vinner då ju ;)

9 M I M I:

sv: självklart ska man inte glömma solskydd! hihi :)



så coool sminkingen blec:D

10 A f r o b e l i t a:

Jättefin sminkning :)

Kommentera här: