Så får du bästa brännan!



Nu såhär på sommaren är det många som slänger sig ut på gräset för att sola när solen står som högst, och många struntar i solskydd. Hade tänkt att skriva några tips på hur din hud överlever sommaren, blir brun på ett säkert sätt och hålls ung längre.

  • För en jämn och hållbar solbränna så bör du skrubba huden med en skrubbhandske eller med en skrubb produkt för att få bort alla döda hudceller. Detta gör att huden är mer mottaglig för solens strålar då den inte har en massa gammal hud som får all sol på sig.
  • Undvik att ligga och pressa mellan 12 - 15, då står solen som högst och du blir lätt bränd.
  • Använd ALLTID solskydd. Om du är som mig som har fruktansvärt känslig och blek hud så är SPF 20/30 en bra idé(Annars är SPF 15 nog för dig med normalhud). Den rekommenderade mängden solskydd för en vuxen människa är en handfull.
  • Nuförtiden finns massvis med produkter med SPF i, f.ex. läppcerat och puder (Om man nu ska på fest en solig dag/kväll och vill vara lite fin även fast det är varmt). Dessa skyddar dig mot solens strålar även fast solen inte står högt.
  • Du blir finare solbrun om du solar långsamt, och du riskerar inte att få föråldrad rynkig hud. Brännan håller dessutom längre, även fast det tar längre tid att bli brun!
  • Om olyckan är framme och du bränner dig så är after-sun och en aloe vera kräm bra för att påskynda hudens återuppbyggnad.

Kommentarer:

1 Petra:

Sv: Ja, hörntak är verkligen ingen hit... men vad ska man göra. :) Jag hoppas också att det ska bli så som jag ser det i mina tankar.

2 simone:

En del tips var bra där :) Men sola långsamt? Kroppen i sig behöver ju som du skrev 15 minuters solning minst varje dag men max 25, sedan kan man hålla den tiden för maxad solning varje dag :)

3 simone:

sv: Haha ellerhur, samma här.. har också vänner som lägger sig och steker (ibland med matolja på huden) och blir alltid lika förvånade när det svider efteråt :P

4 V e v v e A n d e r s s o n ♥:

sv; tack så jättemkt :D



allt bra? :)

5 elin kärlek♥:

Ja dom luktar så mysigt på något sätt :)

6 MyzaaN:

Tackar :D

det var så skönt Min lärare har varit totalt nedvärderande & nu fick jag nästa bäst i klassen på provet.. så avsluta kursen med huvudet högt :D

7 Taghrid:

Du ska vara glad att gilla det mesta, då har du större fantasi och inspiration :).

8 jennyj:

tack ska du ha

9 Amanda Rosende - Mode, Make Up & Foto:

sv: tack :)

10 Annika:

Tack för tipsen!

11 MyzaaN:

ja det var verkligen så ja men du går ju handel du klara inte matte b...haha va så skönt ås :D fy för sådana lärare:P

12 Maria - livet i Milano ☆:

bra tips :)

13 Emmelist:

Kul att du vill vara med :D skönt att rensa bort lite ur garderoben! (har en hel garderob bara för mina 53 väskor...haha)



Men kommer ge bort fler väskor efter denna så du vet ;)

14 Rosanna:

sv: Tack så hemskt mycket! :D

15 B R O W N S U G A R:

Sv: jo men det jag menade var att jag tyckte det var töntigt att gifta sig på det datumet ENDAST för att viktoria och daniel gör det. Om man själv har en personlig koppling till datumet eller någon annan anledning så ser jag inget fel med att gifta sig då :)

16 Jenna:

Enligt de uppgifterna jag har innehåller en vattenmelon 37 kalorier per 100 gram. Räknade med en som vägde 5 kg och då blir det 1850..



Men det kanske inte är så viktigt att debattera över =)

Kommentera här: