Eyeliner och eyeliner borstar

Jag brukar oftast inte använda dipliners utan kör helst med kräm/cake eller gel eyeliners. Eftersom min bästa cake eyeliner från makeupstore är slut och närmaste makeupstore butik ligger i Århus (1 timmes bilfärd, yuck) så har jag suttit och kikat på olika alternativ både till en eyeliner och en eyeliner borste. Jag vill ha en platt, snedskuren och ganska styv borste då jag får mest kontroll med det, så jag tänkte tipsa om några i olika budgetklasser! Många av dom har jag provat (Dock inte chanel grejerna, det är lite utöver min prisklass!).


Pictures from: E.L.F, Yves Rocher,Face Stockholm, Chanel, makeupstore.

Eng: I usually dont use dipliners, but rather use cream/cake or gel eyeliners. Since my favourite cake eyeliner from makeupstore is used up and the closest makeupstore store is in Århus (An hours car-ride away, yuck) Ive been looking at some alternatives in different priceranges for both an eyeliner and an eyeliner brush. I want a flat, angled and pretty stiff brush since i feel it gives me the most control, so I was gonna give you guys some tips. Many of the ones shown up there Ive tried before (Though, not the chanel things, since they are waaaay out of my price-range).

Kommentarer:

1 Ulrika:

Egentligen tycker jag eyeliner ger mer till ögonen än maskaran.

2 Ninni:

Tror inte det spelar så stor roll vilket märke på pensel du köper i detta läge bara den är tillräckligt styv och inte spretar. Skulle hellre lägga pengar på skuggpenslar då de ska plocka upp puder på ett bra sätt. En gel-liner fastnar ju ändå på penseln så att säga.

3 Anna:

Tack så mycket :)



Vilken rolig blogg du hade =)

4 Johanna:

Själv kör jag alltid på eyeliner och mascara, räcker för mig =)

5 LIENE:

sv: har också försökt hitta såna men ack. Tror ändå inte jag skulle passa i såna men diggar dem:) älskar the veronicas stilar.

6 Leia ♥:

Kul med lite tips!

7 simone:

elf tycker jag inte håller alls, känns som hmkvalite :)

8 simone:

sv: Så sant, det är väl det att jag är inte mycket för att smörja ansiktet med billigare kemiska produkter, tycker bara det förstör i längden - men som du skrev, en smaksak vad man föredrar :)

9 emina -konst & kreativitet-:

Känns så knepigt med fast. Är itne flytande bättre?



SV: jag gjorde det men var sååååååå mycket folk:( skulle ladrig lyckas kunna hitta rätt buss sj haha hade ne liten guide;)

10 simone:

sv: mja, säkerligen inte överlag :D - jag har själv inte kollat upp allas tillverkningafabriker, men de flesta är riktigt intressant faktiskt att foundation och ögonkrämer från typ loreal kan vara fotkräm som något annat märke säljer och så vidare. Riktigt kul marknad egentligen när man börjar gräva i det, fast det bör man inte göra för mycket ^^ :D

11 Anonym:

det lät ju också gott!

12 Leia ♥:

Nej precis, pengar är alltid ett problem :P

13 kim Porter:

I tagged you! http://makeupbykim-porter.com/2010/07/8-questions-tag/

14 lina:

SV: aa jag tror med det är något väldigtkonstigt asså.. :)

Kommentera här: