EOTD - Summer skies

Idag blev jag inspirerad av en av MichellePhans videor från youtube och gjorde min egna tolkning av den. Tanken är att det ska påminna lite om blå himmel och grönt gräs. Här är videon:

Och här är min version!

Första två bilderna är tagna i direkt sol-ljus (Därför jag kisar på andra bilden). Den tredje bilden är tagen i indirekt sol-ljus. Jag har använt Ranch från makeupstore (Vit neutral skugga) i ögonvrån och ut på locket och en blå skugga från H&M på ögonlocket. Sedan har jag använt en grön eye-pen (Stora versionerna) från H&M under dom undre fransarna. Mascaran är Great Lash från Maybelline.

Eng: Today i got inspired by one of MichellePhans videos from youtube and did my own twist of it. The thought is that it is supposed to remind of a blue sky and green grass. The video can be seen at the top of this post, and my interpretation is following!

The first two pictures are taken in direct sunlight (hence the strained look on the second picture). The third picture is taken in in-direct sunlight. Ive used Ranch from makeupstore (White neutral shadow) in the corner of the eye and out on the lid and a blue eyeshadow from H&M on the entire lid. Ive also used a green eye-pen (The big ones) from H&M under the lower lashes. The mascara is Great Lash from Maybelline!

Kommentera här: