E.L.F - eyeslipsface.co.uk


Tänkte skriva en liten guide till hur det går till när man köper skönhetsprodukter från E.L.F och vad för plus och minus det finns. Jag har personligen handlat där tre gånger, en gång nyligen och två gånger förra året.

E.L.F's produkter kan bara köpas via deras hemsida, och säljs (vad jag vet) inte i butik någonstans.

Betalning: Kortbetalning via sagepay, vilka kort som är godkända finns på deras hemsida.
Frakt: Kostar 45 kronor, och har gjort det oavsett hur mycket eller lite jag handlat.
Säkerhet: Jag har personligen inte haft några problem med varken personuppgifter eller kortuppgifter. Så jag skulle tro det är rätt säkert att handla hos E.L.F.

+
  • Bra kundservice. Mitt andra paket anlände dåligt förpackat och en bronzer hade gått sönder. Jag kontaktade deras kundservice, dom bad mig om en bild på den trasiga produkten och efter 3 dagar hade jag utan kostnad en ny bronzer i min brevlåda.
  • Billiga produkter, ett nagellack kostar drygt 18 kronor..
  • Stort utval.
  • Man kan välja att visa belopp i svensk valuta, så slipper man hålla på med valutakurser.
  • Om man har facebook och håller koll på deras Facebooksida så har dom nästan varje vecka en kod till gratis frakt, eller vissa procent av vissa delar av sortimentet. Facebook sidan kan du hitta >här<.

-
  • Kvaliteten på produkterna varierar, vissa saker är superbra och andra är rent ut sagt gräsligt dåliga.
  • Leveransen kan ta upp till två veckor till Sverige.

Eng: Here's a little guide on how it works to buy beautyproducts from E.L.F and some pros and cons. Ive personally bought stuff from them three times, once recently and twice last year.

E.L.F's products can only be bought via their website, and is (As far as I'm aware) not sold in stores.

Payment: Card payment via sagepay, the cards you can use are posted on their website.
Shipping: The shipping costs £3.95, and have been regardless of how much or little ive gotten.
Safety: I havent had any problems with either personal information or card information. Id think its fairly safe to shop at E.L.F.

+
  • Good customer support. My second package arrived badly packaged and a bronzer had been completely shattered. I contacted their customer support, they asked for a picture of the broken product and after 3 days i had a new bronzer free of charge in my mailbox.
  • Cheap products, a nailpolish is £1.50.
  • Wide range of products.
  • You can choose to show other currencies (For instance swedish or danish currency).
-
  • The quality on the products varies severely, some products are really good and some are simply terrible.
  • The delivery and dispatcing can sometimes be very very slow.

Kommentera här: