Tutorial - Tik Tok

Jag har suttit och lyssnat på Kesha's Tik Tok hela helgen och ville göra en tutorial på en sminkning som Kesha ofta har, en enkel rökig gråsvart sminkning med massor av skimmer. Du behöver:

1. En svart bas, jag har använt NYX Jumbo Pen i färgen Black Bean men en krämig kajal funkar lika bra!

2. En mörkgrå skimrig skugga, jag har använd den inringade nedan i manlypaletten.

3. En vit skimrig skugga, jag har använt ett vitt pigment från Leishi.

4. En kajal, jag har använt Max Factor Kohl Pencil i 020 Black.

5. Något att fylla i brynen med, jag använde Isadoras Eyebrow Pencil i 22 Light brown (Ta en som passar dina färger).

6. Ett nudefärgat läppstift eller läppglans, jag använder Nyx Round Lipstick i färgen Thalia.

7. Mascara, ta din favorit! Jag kör med 2000 Calorie Mascara.

Steg 1: Lägg din svarta bas över hela locket, applicera under din crease (Där ögat veckas).

Steg 2: Blanda din bas utåt och uppåt, undvik att blanda in mot tårkanalen.

Steg 3: Applicera din grå skimriga skugga över din bas och även där den svarta basen och din hud möts för att få en fin övergång. Applicera det grå som är kvar på borsten alldeles under ögat.

Steg 4: Applicera din vita skimriga skugga vid och precis under tårkanalen och ovanför den grå skuggan ända upp till brynet.

Steg 5: Lägg även lite vit highlighterskugga från tårkanalen och halvvägs in på din grå skugga för att skapa djup.

Steg 6: Lägg kajal på vattenlinjen (Och på övre fransraden om man vill ha mer svärta) och applicera mascara! Fyll i brynen, har man en dramatisk sminkning och glömmer att fylla i brynen händer det oftast att dom ser osynliga ut. Klart!


Och såhär blev det färdiga resultatet(Självklart glömde jag sätta mitt läppstift på innan jag tog bilderna, suck)!

Kommentera här: