EOTD - Cotton candy

Idag blev det rätt färgglatt med rosa och lila. Jag applicerade först Wet'n'wild eyelinern över locket och upp mot creasen väldigt slarvigt och sedan blendade jag ut den på locket med rena fingrar (Värmen från fingrarna värmer upp eyelinern och gör så den flyter ut bättre än om man använder en pensel). Sedan applicerade jag en lilarosa ögonskugga från H&M upp mot brynet och blendade ut den så det inte skulle bli för skrikigt. Efter eyelinern så tog jag W'n'w linern och applicerade den ovanpå så att det skulle bli en mer metallisk finish på eyelinern.

Tips: Använd en mörk eyeliner som barriär mellan ögat och den rosa ögonskuggan. Röda och rosa skuggor gör så man lätt ser rödgråten ut.

Eng: Today its very colorful with pink and purple. First i applied the Wet'n'wild eyeliner over the entire lid and up against the crease (Very messily though) and then i blended it out on the eyelid with clean fingers(The warmth from the fingers warm the eyeliner up and makes it blend out better on the lid). After that i applied a pinkishpurple eyeshadow from H&M up agains the brow and blended it out to make it look less loud. After i applied the eyeliner i took the W'n'w liner and applied it ontop to make the eyeliner get a more metallic finish.

Tip: Use a dark eyeliner as a barrier between the eye and the pink eyeshadow. Red and pink eyeshadows easily make it look like youve been crying.

Products/Produkter:
Wet'n'Wild - Kajal & Eyeliner - Nr 9
Max Factor - 2000 Calorie Mascara
E.L.F concealer as primer
Maybelline - Khol Express - Glam Black
H&M Pinkish purple eyeshadow (No name).

Kommentarer:

1 Sissi:

fint!

2 kerstin:

Superfint! Du har så rätt i det med mörk eyeliner som barriär. Här ser man att det funkar kanon!

3 Honi:

Sissi: Tack!

Kerstin: Tack :) Jag satt faktiskt och skrattade lite åt mig själv innan jag la eyeliner, såg ut som att jag hade gråtit hela natten.

Kommentera här: