Korres Thyme and Honey scrub

Den sista av mina Korres recensioner kommer här, använde upp produkten imorse. Först som vanligt lite produktinfo från deras hemsida :

"En mjuk, krämig scrub innehållande hudvänliga och naturligt utvunna korn. Bambu och valnöts extrakt mjukar upp porerna och tar bort döda hudceller utan att irritera huden. Timjanshonung som är en naturlig fuktighetsgivare hjälper huden att bevara en optimal nivå av fukt samtidigt som huden blir mjuk och mer elastisk."


Produkten kostar 259 kr för 40 ml och den rekommenderade användningen är 1 gång per 5-7 dag. När jag började använda produkten för första gången så gjorde jag som jag alltid gör med nya produkter, stack näsan ner och luktade. Först tyckte jag doften var rätt obehaglig och att den luktade som någon sorts likör men så fort jag applicerade produkten så försvann allt det som jag tyckte var obehagligt med lukten och den riktigt goda honungslukten kom fram. Jag har definitivt upplevt att min hud blivit mjukare och mer elastisk och att alla döda huceller blir borttagna på ett skonsamt sätt.

Vissa skrubbar jag har provat har varit allt för riviga (Och jag brukar ändå gilla riviga skrubbar) men den här var helt perfekt. Ännu en gång (Har nämnt det innan med andra produkter) så tycker jag att priset är lite väl att ta i för en sådan liten mängd produkt även om den är dryg och även om den är så bra.

Jag ger den 4/5, men jag köper den inte igen pga priset.

Eng: This will be the last of my Korres Reviews, i used up the last of the product this morning. As usual, here's some product information from their website :

"A soft, creamy scrub containing skinfriendly and naturally extracted corn. Bambu and walnut extract will soften up the pores and remove dead skincells without irritating the skin. Thymehoney which is a natural moistgiver will help the skin to preserve an optimal level of moisture and at the same time the skin will become softer and more elastic."

The product costs around 25 euros for 40ml and the recommended useage is once every 5-7 days. When i started using this product i did what i usually do with new products, i put my nose near the cream and smelled. At first i thought the smell was quite unpleasant and that it smelled like some kind of liquor but as soon as i applied the product all the unpleasantness disappeared and the nice calming honeysmell came out. Ive definitely experienced that my skin has become softer and more elastic and that all the dead skincells has been removed in a gentle way.

Some scrubs that ive tried has had some ungentle scrubcorns in them (And i usually like scrubs with corn that you really feel) but this one was absolutely perfect. Yet another time (Ive mentioned it before with some other products) i think the price is abit too much for such a small amount of product even though it lasts quite well and even though its a nice product.

I give it 4/5 but I will probably not buy it cause of the price.

Kommentera här: