EOTD - Metallic baby

Kände mig supersugen på någon sorts metallic-look idag så jag letade fram min E.L.F mini collection palett och hittade en lattefärgad skugga med skimmer i som genast fick en metallisk look när jag använde en fuktad pensel. Riktigt snyggt tycker jag! Jag använde två mascaror denna gång då jag har upptäckt att om jag använder min Great Lash (Klassikern som är rosa och grön) först så får alla småfransar färg också eftersom den borsten är mindre och lättare att jobba med.

Eng: Was totally in the mood for some sort of metallic-look today so i found my E.L.F mini collection palette and found a lattecolored eyeshadow with alot of shimmer in it that instantly got a really metallic look when i used a wet brush. Really nice! I used two mascaras today cause ive discovered that if i use my Great lash (The classic in pink and green) first i get mascara on all the small or short lashes aswell since the brush is so small and easy to work with.

Produkter/Products:
E.L.F Concealer as primer.
E.L.F mini collection eyeshadow (Lattecolored with shimmer).
Max Factor Kohl Pencil (020Black).
Maybelline great lash mascara (Very black)
Maybelline The colossal volume express (Glam Black).

Kommentera här: